🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 4841

IMG 4841

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به دعوت مجید بهارستانی شهردار طبس در جلسه هم اندیشی با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری طبس حضور یافت.

شهردار طبس در ابتدای این جلسه با ذکر برخی از مشکلات شهرداری  گفت: در حال حاضر بسیاری از شهرداری ها دچار مشکلات مالی و ورشکستگی هستند و شهرداری طبس نیز علاوه بر بدهی های زیاد از قانون استانی شدن مالیات بر ارزش افزوده متضرر شده است و اوضاع مالی خوبی ندارد.

وی در ادامه به موضوع سهم دو درصد شهرستان از معادن پرداخت و افزود: به رغم اینکه در شهر بافق سهم دو درصد پرداخت می شود اما در طبس پرداخت نمی شود و پیگیری های زیاد صورت گرفته تاکنون به نتیجه نرسیده است و نیاز به پیگیری نماینده مجلس دارد.

بهارستانی در بخش دیگر گفت: مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی حدود ۲۰ میلیارد تومان است که متاسفانه ذیحساب های ادارات همکاری لازم را ندارند و این در حالی است که بدهی ادارات به شهرداری را دولت پرداخت می کند.

شهردار طبس خاطرنشان کرد: با همه این مشکلات ما هرگز توسعه و عمران شهر را متوقف نکرده و در حال حاضر پروژه های مهمی مثل بازگشایی بلوار شهدای منا، تجهیز پارک بانوان و بهسازی فضای سبز بلوار شهدا در حال انجام است و اصلاح هندسی بلوار مهندس شکیبی نیز اخیراً اجرا شده است.  در اجرای این پروژه ها بخصوص عملیات خاکبرداری و خاکریزی از ماشین آلات شهرداری استفاده شد.

مجید بهارستانی یکی دیگر از مشکلات شهرداری را ناشی از تعاونی های مسکن دانست و افزود: متاسفانه تعاونی های مسکن وظایف و تعهدات خود را بخوبی انجام نمی دهند و تکمیل بسیاری از زیرساخت های شهرک ها از جمله اصلاح معابر و احداث فضای سبز  بر عهده شهرداری قرار می گیرد. لذا از نماینده تقاضا داریم از محل یارانه دولتی شهرک های مسکونی به شهرداری طبس کمک شود.

شهردار طبس در خصوص نگهداری باغ گلشن تأکید کرد: موقوفه باغ گلشن بعنوان یک میراث ملی که قرار است ثبت جهانی شود از سال ۱۳۱۰ به شهرداری طبس تحویل داده شده است. به مروز زمان، درختان و فضای سبز این باغ رو به فرسودگی نهاده و در حال حاضر نگهداری آن هزینه زیادی برای شهرداری دارد. تقاضای ما این است که میراث فرهنگی و اوقاف در نگهداری باغ مشارکت کنند.

وی در پایان سخنان خود از نماینده مردم در مجلس خواست برای نوسازی ماشین آلات شهرداری و تخصیص قیر رایگان پیگیری و مساعدت لازم صورت گیرد.

محمدرضا امیرحسنخانی در پاسخ به درخواست های شهردار طبس گفت: موارد مطرح شده در این جلسه از طریق نماینده قابل پیگیری است و شرط آن این است که خود مسئولین شهرستان و اعضای شورا هم پیگیر باشند و قطعا وقتی مطالبات بصورت جمعی پیگیری شود زودتر به نتیجه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: طبس بعنوان بزرگترین شهرستان کشور، در اذهان مسئولین شناخته شده است و می توان از این موضوع برای جذب امکانات استفاده کرد. من به شما اختیار می دهیم تمام درخواست هایی که درگاه قانونی دارد را مکتوب کرده و مطمئن باشید که از طریق نماینده پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در ادامه گفت: مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی را در مجلس پیگیری می کنیم. در بودجه سال ۹۸ قسمتی را برای پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری مصوب خواهیم کرد. چنانچه این بدهی ها پرداخت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ قابل پیگیری است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در موضوع ثبت جهانی باغ گلشن که مغفول مانده است باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا شرایط لازم برای ثبت جهانی فراهم شود. لازم است جلسه ای در این خصوص در مرکز استان با حضور اوقاف، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مربوطه برگزار شود.

امیرحسنخانی در خصوص سهم دو درصد معادن گفت: این موضوعی است که بارها مطرح شده و مسئولین ایمیدور همواره قول پرداخت داده اند اما تاکنون چیزی پرداخت نشده است لذا این موضوع باید از طریق کمیسیون اصل نود پیگیری شود. البته در پروده چهار موضوع پرداخت دو درصد حل شده است و مطالبات ما مربوط به قبل است.

وی در خصوص پیگیری مطالبات شهرداری از شرکت ملی گاز و شمولیت کارکنان شهرداری ها در قانون خدمات کشوری نیز قول مساعد داد.

 اعضای شورای اسلامی شهر طبس در ادامه جلسه مسائل و مشکلات شهر را با نماینده مردم در مجلس در میان گذاشتند.

 

[carousel source=”directory: images/news/1397/mehr/hasankhan” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]