🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

✅ به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، همایش سازه های ابرخشت صبح امروز با محوریت آشنایی با اصول کاربردی گل تافتن و سازه های خشتی ارزان قیمت در محل ساختمان سردرب باغ گلشن آغاز بکار کرد.

?سخنران ویژه این مراسم دکتر سید محمد رضوی معمار، شهرساز و مدرس دانشگاه است.

?محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس در سخنان خود در آغاز مراسم گفت: هدف از این همایش ارائه الگویی از معماری بر اساس مصالح بومی و ارزان قیمت است که می تواند برای سکونت انسان و همچنین ساخت اقامتگاه های بوم گردی مورد استفاده قرار گیرد.

?سخنران مدعو با تشریح الگوی سازه های ابرخشتی گفت: مبتکر این طرح عارف و هنرمند فقید مهندس نادر خلیلی است که توانسته تاییدیه های لازم را از دانشگاه های معتبر اخذ کند و ما نیز بنا داریم این طرح را بصورت پایلوت در شهرستان طبس اجرا کنیم.

?سید محمد رضوی افزود: کارگاه عملی سازه های خشتی از فردا در طبس شروع بکار خواهد کرد و دانشجویان معماری و دیگر علاقه مندان می توانند در این کارگاه ها شرکت کنند.

?سید حمید حقی مدیر خانه ی فرهنگ طبس در این رابطه گفت:این برنامه سومین رویداد فرهنگی خانه ی فرهنگ طبس از ابتدای سال جاری تا کنون است که در این برنامه سه رویداد نمایشگاه ۳۰ آثر قرآنی و احادیث خوشنویسی عباس سنگچولی ثانی هنرمند طبسی با عنوان ضیافت، نمایشگاه کتاب توسط موسسه آوای قاصدک وکانون تربیت ندامتگاه طبس شامل ۵۰۰۰جلدکتاب و همایش آشنایی و کارگاه نظری ساخت سازه های ابرخشت با سخنرانی دکتر سیدمحمد رضوی معمار و شهرساز و مدرس دانشگاه برگزار شد.