🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

تعاملپارلمانهایشهرکرجوطبس

بهرهگیریازتجاربمدیریتکلانشهر_کرج

? دکتر « جوادچپردار » رئیس شورای اسلامی کلانشهر #کرج در استان البرز که در سفر غیر رسمی وارد شهرستان طبس شده است چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ با آقای رسول عراقی رئیس شورای اسلامی شهر و مهندس محمد نصیری شهردار طبس دیدار و گفتگو کرد.

?آقای رسول عراقی در این دیدار ضمن خیر مقدم به آقای دکتر چپردار گفت: شهرستان طبس به عنوان شاهراه ارتباطی شرق و مرکز کشور به برکت وجود حرم مطهر حضرت حسین بن موسی کاظم علیه السلام به قرار گرفتن در طریق الرضا(ع) همه ساله مسیر تردد میلیون ها نفر از هموطنان است.

?آقای عراقی خاطرنشان کرد: این مزیت در کنار وجود ظرفیت‌های متعدد صنعت گردشگری به خاطر وجود مکان های بکر و منحصر به فرد و طبیعت خاص این شهرستان و همچنین فراوانی معادن موجود در منطقه که طبس را قطب زغال سنگ خاورمیانه بهشته زمین شناسی ایران قرار داده است و به همین دلایل اکثر هموطنانی که از این شهرستان عبور می کنند به طور میانگین دو روز اقامت را در طبس دارند.

?رئیس شورای اسلامی شهر طبس افزود: فرهنگ غنی مردم، آداب و سنن تاریخی، نخبه پروری شهرستان طبس در سطح ملی و بین المللی، وجود محصولات عمده خرما، سبزیجات و سنت های خاص این منطقه در تکریم شاعر اسلامی و مراسمات مذهبی و آیینی از جمله ویژگی های شهرستان طبس می باشد.

?آقای عراقی گفت: وجود زیرساخت‌های حیاتی حمل و نقل از قبیل فرودگاه، راه آهن و جاده های مواصلاتی طولانی به استان‌های مختلف کشور، محیطی جذاب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عرصه های مختلف ایجاد کرده است و از این حیث شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی بیشترین جمعیت کارگری را به خود اختصاص داده است به طوری که هر کس به شهرستان ما بیاید بستر اشتغال فراهم است.

?رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: طبس همواره از قطب های گردشگری در سطح کشور می باشد و همه ساله توفیق میزبانی هموطنان و گردشگران خارجی را در فصول مختلف را در طبس داریم.

?آقای عراقی افزود: استفاده از تجربیات پارلمان شهری کلانشهر کرج در حوزه مدیریت شهری و خدمت به مردمان صبور نگین کویر باعث افتخار ماست و قطعاً با همکاری و تعامل فی مابین و حضور اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان شهرداری طبس در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر کرج بر دانش افزایی و خدمت مطلوب تر به شهروندان طبسی نقش محوری را ایفا خواهد کرد.

? دکتر چپردار رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: باید به طبس سفر کرد و از نزدیک دید که طبس چه بهشتی است، طبس دارای مردمان مهمان نواز، مومن متعهد و انقلابی و بزرگ منش است نام این شهرستان با مفاخری همچون آیت‌الله واعظ طبسی، و مفاخر علمی و نظامی و برهه‌های تاریخی حساس در انقلاب اسلامی شکست مفتضحانه آمریکا در طبس و به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرحله دوم در سطح بین الملل در سر زبان ها پایدار مانده است.

? دکتر جواد چپردار خاطر نشان کرد: شهرستان طبس به برکت وجود برادر بزرگوار امام رضا علیه السلام امامزاده حسین بن موسی کاظم علیه السلام و به برکت تنوع طبیعتی زیستی این منطقه و وجود معادن متنوع، این موهبت های خدادادی و ظرفیتهای موجود در استراتژیک ترین منطقه ایران حائز اهمیت است و بازدید از شهرستان و ظرفیت های گردشگری فراوان آن هر بیننده ای را متحیر خود می کند.

?رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: با افتخار از اعضای شورای اسلامی شهر طبس دعوت می کنم تا از شهر کرج بازدید و ضمن ارزیابی و انتقال تجارب حوزه مدیریت شهری این کلانشهر بزرگ کشور در خدمت شما بزرگواران باشیم و انشالله طی جلسات کارشناسی در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج بتوانیم با همکاری و همراهی در مسیر خدمت به مردم گام های مستحکم تری برداریم.

✍️ روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس