🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

اعضای شورای اسلامی شهر طبس در دیداری به مناسبت ۱۴ تیرماه روز بزرگداشت شهرداریها و دهیاریها با مهندس بهارستانی، ضمن تبریک این روز از خدمات شهردار و کارکنان شهرداری قدردانی کردند.

? رئیس شورای اسلامی شهر طبس در ایت نشست، گفت: شهرداری‌ها در شرایط سخت مالی هستند و تقریبا ۷ درصد درآمد شهرداری از محل اعتبارات دولتی است و این نکات مثبت و منفی دارد که سپردن مدیریت شهرها به مردم نکته مثبت آن است اما این مستلزم اختیارات بیشتر جامعه در تصمیم گیری‌هاست و نکته منفی آن موجب می شود که دست شهرداری‌ها بیشتر در جیب مردم باشد.

? آقای محمود امینی افزود: مدیریت شهری به دلیل چند جانبه بودن، مشکلات جدی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده که طرح جامع مدیریت شهری که برگرفته از تجربه تاریخی کشور است در شورای عالی استان‌ها مطرح است و امیدواریم بتوانیم به سرانجام رسانیم.

? عضو شورای عالی استانها در این جلسه گفت: از زحمات و تلاش‌های شهردار محترم و کارکنان شهرداری قدردانی می‌کنیم و می‌خواهیم همچنان با پشتکار بیشتر به سمت پیاده‌سازی طرح‌های درآمدزا و پایدار حرکت کرده و صبر شکیبایی در برابر مطالبات مردمی و حرکت به سمت شهر هوشمند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

? وی تاکید کرد: توقع داریم هزینه کمتر و بازدهی بیشتر و رضایتمندی عمومی، ایجاد انگیزه در کارکنان نیز باید مورد توجه خانواده بزرگ شهرداری باشد و هر کسی در هر جایگاهی فعالیت اجتماعی دارد باید نسبت به مجموعه کاری خود غیرت سازمانی داشته باشد و سوء ظن‌ها را به حداقل برساند و از کار خود دفاع کند و رضایتمندی مردمی را جلب کند و بدانیم که سرمایه آدمی به مبلغ بیشتر حساب بانکی نیست بلکه به اعتباری است که بین مردم برای خود ایجاد کرده است.

? آقای سید علی هاشمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر طبس هم ضمن تبریک ۱۴ تیرماه، از خدمات شایسته شهرداری و مهندس بهارستانی قدردانی کرد.

? آقای غلامحسین طاهری هم در این جلسه گفت: همه حق دارند روز شهرداریها را تبریک بگویند جز کسانی که در کشور، استان و شهرستان در بحث قانون جدید توزیع عوارض ارزش افزوده می‌توانستند کمک کنند و نکردند و متاسفانه باعث مشکلات شدند.

? رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر طبس افزود: متاسفانه طرح تقسیم استانی مالیات بر ارزش افزوده باعث شد که شهرهای دارای ذخایر و ثروتمند در اوج مظلومیت و محرومیت از اعتبارات قرار گیرند و شهرداری طبس نیز در این زمینه بسیار متضرر گردید.

? خانم زهرا حسین‌پور نیز در این جلسه ۱۴ تیرماه را بهانه‌ای دانست تا مردم با خدمات شهرداریها آشنا شوند و گفت: در مدیریت شهری نه سیاست‌زدگی داریم و نه کهنه‌گی و این سیستمی است که مردم برگزیده‌اند که به آنها خدمت کند و در این مسیر رضایتمندی جامعه میزان مناسبی برای ارزیابی عملکرد است.

? رئیس کمیسیون خدمات شهری و فضای سبز شورای اسلامی شهر طبس گفت: در موضوع استانی شدن مالیات بر ارزش افزوده علیرغم کاهش اعتبار حاصل از این مبلغ اما شهرداری‌ها برای دولت آبروداری کردند و دولت باید حقوق شهرداری ها را بپردازد تا نیاز نباشد دست این سیستم در جیب مردم قرار گیرد.

?وی تصریح کرد: مدیریت شهری امانتی است در دست شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر که باید بیشتر از هر زمان دیگری پاس بدارند و به طور یقین هدف شهرداری‌ها تامین رفاه و زندگی بهینه برای شهروندان است و نکو خواهد بود روز شهرداریها را سرآغازی برای تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌ها و مردم قرار دهیم تا بتوانیم روزهای بهتری برای شهروندان رقم بزنیم.