🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? مهندس مجید بهارستانی یزدی شهردار طبس به مناسبت ۹ اردیبهشت؛ روز شورا به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رفت تا از همراهی، همگرایی و حمایت‌های آنها قدردانی کند.

? مهندس بهارستانی در این نشست با اهدای لوح سپاس به اعضای شورا گفت: شاخص پاکدستی، بی حاشیه بودن و تلاش آرام و برای رضای خدا در همه اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر طبس مورد تأیید جامعه می‌باشد و همین موارد در کنار نظارت صحیح و راهنمایی‌های بدون دخالت موجب تعالی شهری گردید و آنچه بعنوان موفقیت‌های شهرداری از آن یاد می‌شود؛ نتیجه حمایت و همراهی مطلوب شورا است.

? مهندس مرتضوی رییس اداره عمران و شهرسازی، مهندس مقدس زاده رییس اداره خدمات و ایمنی شهری، آقای محمدی رییس اداره توسعه منابع و مدیریت، آقای حیدرزاده رییس حراست، آقای قیصری مسئول روابط عمومی و آقای حقانی سرپرست سامانه مدیریت شهری، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شهرداری طبس در این دیدار حضور داشتند.

رییس شورای اسلامی شهر و نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در دیدار شهردار طبس و همکاران وی گفت: روز ۹ اردیبهشت بهانه‌ای است برای تبریک به همه کسانی که از روی عشق به محل زندگی خود و بدون منفعت مادی؛ کمر همت بستند و پای در رکاب خدمت گذاشته‌اند.

آقای محمود امینی؛ شوراهای اسلامی را بعنوان رکن چهارم حاکمیتی و یکی از ارکان تصمیم‌گیری کشور و دارای پشتوانه عقیدتی و تجربه ملت‌های مختلف برشمرد و افزود: ۱۲۰ هزار عضو شورا حلقه واسط بین مردم و نظام هستند و بنوعی نماد جمهوریت نظام می باشد که خدماتی حتی بیشتر از برخی نهادها انجام داده و اگر خطایی هم در آنها رخ داده بخاطر همین میزان عملکرد می‌باشد و سلامت این مجموعه نیز به تناسب بیشتر از خطاهای احتمالی بوده است.

وی تصریح کرد: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر طبس با استفاده از تجربه ادوار گذشته و تکیه بر تجربیات آنها و با تعریف استراتژی رابطه‌محور با جامعه و نخبگان؛ سعی کرد پاکدستی و سلامت بویژه در شهرداری طبس را حاکم کند که خوشبختانه به اذعان جامعه موفق بوده است.

این نماینده مردم در پارلمان شهری گفت: جایگاه شورا را براساس قانون اساسی دنبال می کنیم و نه بیشتر به دنبال ان هستیم و نه به کمتر آن قانع می شویم و اجازه ندادیم شورا بعنوان ابزار مورد توجه کسی قرار گیرد و شورا همواره حامل نظرات، ایده ها و باورهای مردم بوده و اجازه تضییع منزلت اجتماعی مردم طبس را نداده‌ایم.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها افزود: شورای پنجم شهر طبس سعی کرد به تقویت بنیه اقتصادی مردم کمک کند که گردشگری و تجارت؛ قسمتی از این حرکت بوده و البته هیچ موضوعی نیست که برای شهرستان طبس پیگری نکرده باشیم و برای راه ها_ بهداشت و درمان_ آموزش عالی_ درخواست‌های مردمی در حد اختیارات و توان مکاتبه و پیگیری حضوری داشته‌ایم.

آقای امینی تاکید کرد: در مسائل اجتماعی و سیاسی با باور به اینکه شورای یک گروه خاص سیاسی نیستیم؛ در حالیکه سعی کرده‌ایم، سیاست را خوب بدانیم ولی از یک گرایش سیاسی جانبداری نکرده‌ایم و تحت تاثیر قرار نگرفته‌ایم.

وی شورای اسلامی شهر طبس را دارای تنوع و تکثر جنسیتی_ سنی_ سیاسی و محله‌ای دانست و گفت: با این تکثر اما در یک مسیر و‌ هدف حرکت کرده و از این تنوع بعنوان یک فرصت استفاده کرده‌ایم و معتقدیم اندیشه ها و باورهای سیاسی برای پیشرفت و توسعه جامعه لازم است و باید همه را در کنار هم بخواهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: در موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با باور مردمی به انتخاب یک طبسی؛ شورای شهر بیشترین تلاش را داشت و در سطوح جامعه با کمک از نظر امام جمعه، سیاسیون، نخبگان، هیئات مذهبی و ریش سفیدان به همانی رسیدیم که مردم از ما خواسته بودند و به شکر الهی یک چهره جوان، انقلابی و طبسی به مجلس شورای اسلامی راه یافت و‌‌ میزان مشارکت بالای شهرستان طبس نیز دست آورد گرم کردن تنور انتخابات توسط شورای شهر بود.

آقای امینی رابطه شورای شهر طبس با نهادها و جایگاه های حقیقی و حقوقی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:‌ برای رسیدن به اهداف مردم با هیچکس تعارف نداریم و البته گلایه داریم که برخی سیستم ها می توانستند بهتر از وضعیت موجود با تکیه به توان و ظرفیت شوراهای اسلامی به دست آوردهایی در راستای توسعه برسند.

وی گفت: شورای شهر تلاش کرد تا پتانسیل های اجتماعی و مردمی را فعال کند که کرامت، رفاه و سربلندی مردم را به دنبال داشته باشد.

منتخب اول مردم طبس در شورای پنجم افزود: از موفقیت‌های مهندس بهارستانی شهردار طبس به گواهی آمار و ارقام قدردانی می کنیم که البته این موفقیت‌ها به واسطه همراهی همه کارکنان و کارگران شهرداری بوده است.

آقای امینی از اصحاب رسانه که در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی همواره در کنار شورای اسلامی شهر بوده‌اند قدردانی کرد و گفت: از همراهی و مساعدت امام جمعه فقید و فعلی_ فرمانداران پیشین و فعلی_ نماینده فعلی _ مدیران سطح شهرستان که با پنجمین دوره شورای اسلامی شهر طبس و به طور ویژه در ایام مبارزه با ویروس کرونا از حوزه بهداشت و درمان که سربازان خط مقدم تامین سلامت بودند و نیروهای شهرداری که در راستای بهداشت عمومی تلاش کردند و از مردم قدرشناس که شورای شهر را نیز با حوصله، تحمل نموده و با انتقادات و پیشنهادات خود به ما کمک کردند؛ صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

آقایان سید علی هاشمی، غلامحسین طاهری، حسین باقری‌زاده و خانم زهرا حسین‌پور نیز در سخنانی کوتاه ضمن خداقوت به شهردار و کارکنان شهرداری طبس؛ شورای اسلامی شهر را بی‌حاشیه خواندند و گفتند: اگر آبی به صبویی نرختیم اما صبویی هم نشکستیم و سعی کردیم در کنار مردم و‌ پیگیر مطالبات جامعه باشیم و از جدل پرهیز نماییم.