🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

07

07

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر طبس، مراسم بزرگداشت روز شوراها و هم اندیشی با اعضای سابق شورای اسلامی شهر طبس، شامگاه شنبه 14/02/98 در ساختمان سردرب باغ گلشن برگزار شد.

این مراسم با حضور امام جمعه طبس، سرپرست فرمانداری ویژه، شهردار ، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و اعضای سابق شورای اسلامی شهر طبس برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با خیرمقدم و تقدیر از حضور میهمانان گفت: نیاز امروز جامعه ما همگرایی و اتحاد گسترده در سطح شهر است و همه صاجب نظران در مسائل مختلف باید در کنار هم قرار گیرند. رقابت های بی مورد، غیر ضرور و بعضاً سیاسی باعث آسیب به شهر می شود.

محمود امینی خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت شهر همه باید در کنار هم قرار گیرند و نقش شوراها در ایجاد هم گرایی بسیار مهم است. هرگونه قصور و کوتاهی در این مسیر باعث می شود که شوراها پاسخی برای افکار عمومی نداشته باشند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی غفران الهی گفت: تشکر می کنم از عزیزان شورای اسلامی شهر طبس که این تدبیر بسیار خوب را انجام دادند، این جلسه مشورتی با کسانی که هم نخبه فکری هستند و هم سابقه کار شورایی دارند، این کار خداپسندانه ای است و ان شاء الله که در ماهها و سال های بعد ادامه پیدا کند و الگویی باشد برای همه ادارات و نهادها که با مدیران قبلی و بازنشسته ها بنشینند و شور و مشورت کنند.

امام جمعه طبس افزود: جایگاه مشورت و شورا در اسلام، جایگاه بسیار رفیع و بلند بالایی است به نحوی که سوره ای به نام شورا نازل شده است. خدا در چندین جای قرآن به پیامبر دستور می دهد که مشورت کند. هم مشورت دادن و هم مشورت گرفتن. پیامبر نیازی به مشورت ندارد اما خدا می خواهد که این سنت و سیره را در جامعه پیاده کند. اسلام با خودرایی کاملا مخالفت کرده اما مشورت را توصیه نموده است.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس با تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها گفت: شوراها پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند، مردم خواسته ها و مطالبات بحق خود را از طریق شوراها پیگیری می کنند و به گوش حاکمیت می رسانند. هرچه ارتباط شورا و حاکمیت بیشتر و مستحکم تر باشد خواسته های مردم بیشتر جامه عمل می پوشد.

علیرضا خلیلی در ادامه گفت: شهرستان طبس استعدادها و پتانسیل های بالایی دارد. استفاده از قابلیت های شوراها می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف و تعالی شهرستان باشد و ما در جایگاه نمایندگی عالی دولت از هرگونه تعامل و همکاری با شوراهای اسلامی استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدای واحد شنیدن از شورا خیلی مهم است و اینکه چندصدایی و پراکنده گویی باشد مردم هر سردرگم می شوند. به حمدالله در 20 ماه فعالیت شورای پنجم با درایت رئیس و دیگر اعضای شورا، صدای واحدی به گوش رسید و مهمترین اقدام شورا که منجر به انتخاب شهردار جوان و خوشفکر آقای بهارستانی شد و من از اقدامات ایشان در این مدت تشکر می کنم. اعتقاد ما این است که هربودجه ای که به شهرداری تخصیص یابد مناقعش به همه مردم می رسد.

در ادامه، هر کدام از حضار به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پیرامون مسائل شهر و شهرستان پرداختند.

اهم موارد و موضوعات مطرح شده به شرح ذیل است:
– وحدت رویه و همدلی در پیگیری مسائل و منافع کلان شهرستان و پرهیز از تفرقه و چند صدایی
– پیگیری برای جبران ضررهای ناشی از استانی شدن مالیات بر ارزش افزوده
– نظارت بر قیمت ها و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم
– پیگیری جدی طرح تفکیک زباله از مبداء در منازل
– لزوم پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری برای خدمت رسانی بهتر
– پیگیری برای واگذاری زمین به متقاضیان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن
– لزوم احداث پارک و مجموعه های تفریحی مجهز با توجه به اقلیم منطقه و نیاز مردم
– توجه به ابعاد انسانی و اجتماعی شهر و پرهیز از نگاه صرفاً اقتصادی به انجام پروژه ها
– استفاده از ظرفیت های منطقه دیهشک و رسیدگی بیشتر به آن
– پاکسازی نخاله های ریخته شده در ورودی های شهر
– توجه به معضل بیکاری و مشکلات ناشی از آن
– برنامه ریزی و حرکت در چارچوب چشم انداز توسعه شهرستان
– برگزاری جلسات علنی شورای شهر و اطلاع رسانی مصوبات
– توجه به توریسم و صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت های شهرستان در این خصوص
– پیگیری و مطالبه جدی سهم دو درصد شهرستان از معادن
– تلاش در جهت ارتقای سهم طبس در مدیریت استان
– هدایت مغزهای متفکر فضای مجازی به سمت منافع شهرستان

 

عکس و خبر: روح الله امیری

[photo_gallery source=”directory: images/news/1398/ordibehesht/shoura”]