🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

?آقایان رسول عراقی، محمدجواد راستینه، سید مجتبی حقانی و غلامحسین طاهری اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس #محمد_نصیری شهردار طبس در نشستی صمیمی با اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک صنعتی طبس و جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دیدار و مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کردند.

?آقای عراقی رئیس شورای اسلامی شهر طبس در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک پیشاپیش عید نوروز گفت: شهرک صنعتی طبس با حدود ۳۳ واحد فعال اقتصادی و اشتغال آفرینی حدود ۱۱۰۰ نفری که عموماً بخش خصوصی با هدف اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی و خودکفایی در آن سرمایه گذاری می کند حائز اهمیت بالایی است که باید کانون توجه مسئولان مربوطه در حوزه های مختلف و رفع مسائل، مشکلات و موانع تولید در این قطب اقتصادی شهرستان قرار گیرد.

?سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس افزود: پارلمان شهری طبس خود را موظف به پیگیری مشکلات اقتصادی و صنعتی میداند و قطعاً با بهره گیری از ظرفیت پشتوانه مردمی، با همراهی امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه، برای پیگیری ثمربخش و کم کردن دغدغه سرمایه گذاران، که در نهایت پیشرفت اقتصادی را در پی خواهد داشت، در کنار این عزیزان خواهد بود.

? سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی حوزه صنعت در این نشست طی سخنانی به بیان مسائل، دغدغه ها و نقطه نظرات خود در راستای رفع موانع تولید و افزایش ظرفیت اشتغالزایی در شهرک صنعتی اشاره کردند.

?مشکل تامین برق پایدلر صنایع در زمان های پیک مصرف، افزایش بی‌رویه نرخ زمین های شهرک و عدم صرفه لازم برای واگذاری به سرمایه گذاران، مشکلات تامین مالی برای سرمایه درگردش،طولانی شدن فرآیند دریافت مجوزهای لازم و دردسرهای تامین زیرساخت ها برای واحد صنعتی، لزوم راه‌اندازی سرویس رفت و برگشت از شهر به شهرک صنعتی برای کارگران به ویژه بانوان محترمه، عدم توانایی رقابت برخی محصولات به دلیل عدم نظارت بر اجناس و مواد اولیه نامرغوب فیک و غیر اصل، عدم آنتن دهی مناسب سایت شهرک صنعتی، کمبود نیروی کار لازم در شهرستان به واسطه عدم صرفه اقتصادی اجاره های بالای منازل برای کارگران مهاجر، وجود برخی کارشکنی ها درسازمان های متولی امور شهرک صنعتی از جمله موارد مطرح شده توسط فعالان اقتصادی صنعتی در این جلسه بود.

?در این جلسه مهندس زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و آقای ذبیحی مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی طبس نیز حضور داشتند.

نوروز امیدآفرین

✍️ روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس