🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استانها:
?سوختن خانواده 5 نفری در جاده طبس پس از تصادف با تریلی | جاده ی طبس به یزد باید 2 بانده شود.

?امینی با بیان اینکه از معادن طبس و بافق سالانه صدها ملیارد تومان به خزانه واریز می شود گفت: تنها بخشی از آن می تواند اعتبار لازم برای دوبانده کردن این جاده را تامین کند.

?محمود امینی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها از تردد و ترافیک بالای جاده ی طبس – یزد مسیر ارتباطی جنوب و جنوب شرق کشور به سمت آستان مبارک امام رضا (ع) سخن گفت و اظهارداشت: علاوه بر حجم بالای اتوموبیل های سواری و اتوبوس ها در قسمت هایی از این جاده شاهد تعداد کثیری کامیون و تریلی که به سمت معدن سنگ آهن چادرملو و یا معادن ذغالسنگ طبس رفت و آمد می کنند، هستیم.

? وی با بیان اینکه هر از چندگاهی خانواده ای به خاطر حوادث رانندگی در این جاده به عزای عزیزانش می نشیند، گفت: در طول نه ماه اخیر این جاده جان هجده نفر را گرفته است؛ همچنین در اواخر هفته گذشته یک خانواده پنج نفری پس از تصادف با تریلی سوختند و قلب های مردم طبس را جریحه دار کردند.

?عضو شورای شهر طبس افزود: این جاده مسیر زائران امام رضا (ع) و گردشگران و مدیران و کارکنان صنایع و معادن منطقه است بنابراین از آقای رئیس جمهور انتظار است که از محل اعتبارات ملی اعتبار ویژه ای به آن اختصاص داده و دستور عاجل برای دوبانده کردن آن صادر فرمایند.

?امینی با بیان اینکه از معادن طبس و بافق سالانه صدها میلیارد تومان به خزانه واریز می شود تاکید کرد: تنها بخشی از آن می تواند اعتبار لازم برای دوبانده کردن این جاده را تامین کند و در چنین شرایطی انصاف نیست که مردم چنین هزینه های سختی را بپردازند.

?وی بیان کرد: در شرایط فعلی که تحریم های ظالمانه و گرانی ها کمر مردم را خم کرده است مسئولین باید به پتانسیل های بومی و ملی نگاه ویژه ای داشته باشند و در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی بسترهای لازم برای شکوفایی اقتصادی و توسعه را فراهم آورند.

?عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای عالی استانها اضافه کرد: در این منطقه ی زرخیز از کشور پتانسیل های فراوانی وجود دارد که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم به خصوص توسعه ی جاده ها و مسیرهای ریلی و مدیریت صحیح می تواند کمک های بیشتری به پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد.

?محمود امینی، امنیت، وجود متخصصان زبده ی بومی، نیروی کار مورد اعتماد، زمین گسترده و ارزان، همجواری با شبکه ی ریلی شمال به جنوب، همجواری با خطوط انتقال برق، آب و هوای مساعد و همجواری با پنج استان کشور را از جمله مؤلفه های شهرستان طبس دانست که می تواند در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی مؤثر باشد و خاطر نشان کرد: لذا توجه ویژه به خصوص در ارتباطات جاده ای و ریلی می تواند دغدغه های مردم و دولت در حوزه ی اقتصاد را مرتفع نماید.