🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

کارگاه آموزشی استراتژی و مدیریت استراتژیک در روابط عمومی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان خراسان جنوبی و تدریس دکتر شکری خانقاه استاد دانشگاه و مولف کتب روابط عمومی

آقای ملکی مدیرکل حوزه استاندار و خانم آرامجو سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این همایش حضور داشتند.

همچنین آقای عباسعلی بهاری مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز میهمان این جلسه بود.

#شبکه_خبری_شهرداری_طبس

 

#آموزش
#روابط_عمومی_علمی
#روابط_عمومی_موفق

کارگاه آموزشی استراتژی و مدیریت استراتژیک در روابط عمومی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان خراسان جنوبی و تدریس دکتر شکری خانقاه استاد دانشگاه و مولف کتب روابط عمومی برگزار شد.

دکتر شکری_ استاد و مولف دانشگاه روابط عمومی در این دوره آموزشی گفت:

مدیر روابط عمومی که ریسک پذیر نباشد، مدیر و سازمان را به قهقهرا خواهد برد.

اگر شایسته پستی نبودیم و در آن نشستیم، خیانت به سازمان و مدیر و همکاران‌تان کرده‌اید.

روابط عمومی یک #شوق اداری است، نه #شغل اداری و اگر کسی بدون این شوق در این شغل قرار بگیرد، مجلس ختم آن دستگاه را باید گرفت.

روابط عمومی قدرت‌مند دنبال تغیبر و متفاوت بودن است و در ارتباط، اطلاعات و تصمیم‌گیری موفق است و در حقیقت مدیر روابط عمومی باید طوری موفق عمل کند که همه اجزای سازمان، خود را بخشی از روابط عمومی بدانند.

مدیران موفق، پویا، شفاف و هدفمند با مدیران روابط عمومی آگاه، متخصص، باتجربه و با بهترین سطح ارتباطات بهره می‌برند.

اگر روابط عمومی موفق در یک سیستم با سطح ارتباط قوی با مدیران عالیرتبه کشور و استان و شهرستان وجود داشته باشد، سطح مدیر را به حد شایسته‌ای ارتقاء می‌دهد.

یک روابط عمومی هوشمند با استانداردسازی و فرایندآفرینی ارتباطی، ساختارسازی و ترسیم تشکیلاتی سیستمی، سیتسم‌سازی روابط، مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی، سبک مدیریت فعال، غیرمنفعل و قاطع و پیاده‌سازی برنامه تنظیمی و استراتژی راه، خواهد توانست اعتماد مردم به دستگاه و بلعکس و ارتقاء سطح سازمان و مدیر را به حد اعلاء پیش ببرد.

رویکرد اصلی روابط عمومی، ارتباطات برون و درون سازمانی و مشاوره مدیریت است که گاهی اگر با مدیریت کلمات، احساسات، صمیمیت و قاطعیت و نظم همراه شود، آفتاب درخشش سازمان طلوع می‌کند.

مدل برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با تدوین برنامه، ارتباط با مخاطبین، نیازسنجی سازمان و مشتریان، ارزیابی اثربخشی می‌تواند موجب تاثیرگذاری و بازخورد شود.

دغدغه‌شناسی فردی، سازمانی و اجتماعی، مسئله‌شناسی ارتباطی موجب رسیدن به چشم‌انداز ارتباطی موفق در روابط عمومی می‌شود.

ماموریت، چشم‌انداز، اهداف استراتژیک، اهداف عینی، فعالیت‌های استراتژیک، از سلسله مراتب اهداف و برنامه‌های مدیر روابط عمومی موفق است.

رئیس سازمان که روابط عمومی را جای آدم‌هایی که به درد کاری دیگر نمی‌خورند، قرار دهد، باعث سرنگونی خود و ناشناخته ماندن خدمات می‌شود، پس در انتصاب مدیران روابط عمومی از چهارچوب روابط خصوصی خارج شوید و احساسات و نفوذ جریان دخالت کننده در انتصابات سازمانی را کنار بگذارید.

استراتژی ارتباطات بر محوریت تخصص، مشارکت، ترویج، دانش، متقاعدسازی، موافق‌سازی، اطلاع‌رسانی و گفتگو تنظیم خواهد شد.

شناسایی مخاطبین کلیدی از جمله رهبران فکری، معتمدین و تصمیم‌گیرندگان باید مورد توجه روابط عمومی باشد و فهرستی از این افراد داشته و با آنها یک ارتباط قوی برقرار کند، روابط مولکولی بین گروه‌ها و احزاب را بشناسد که با بررسی مستمر دیدگاه بتواند گزارش و تحلیلی صحیح به مدیر ارائه کند و در تدوین استراتژی موفق باشد.

پیام‌های کلامی و غیرکلامی با گیرنده امروزه در فضایی آنلاین و مجازی است که باید به ادراک و حواس مخاطب برسد تا پیام سازمانی مفهموم داشته و معرف سازمان شود.

پیام‌ها را خلاقانه و مختصر منتشر کنید و بنر نصب شده در بیلبوردهای تبلیغاتی را به نامه تبدیل نکنید و سعی کنید کیفیت مراسم و اخبار را در صدر تصمیمات خود قرار دهید و مدیری که در روابط عمومی به این مهم توجه نکند موجب خسران سازمان خواهد شد.

کسانی که در پروفایل خود اسم و فامیل کامل می‌گذارند از بهداشت و روان مناسبی برخوردارند و انسان‌های قابل اعتمادی هستند.

#شبکه_خبری_شهرداری_طبس