🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

اولین نشست اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر طبس با کارکنان و کارگران شهرداری طبس در سالن همایش های هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، نائب رئیس شورای پنجم در نشست با کارکنان و کارگران شهرداری طبس در سالن هلال احمر گفت: از زحمات شورای چهارم که چهار سال تلاش کردند و امروز این مسیولیت سنگین را به ما سپردند تقدیر میکنم.

نائب رئیس شورای پنجم شهر طبس با اشاره به اینکه امروز اولین روز کاری شورای پنجم است تصریح کرد: ما قسم خوردیم که به عدالت رفتار کنیم و عدالت یعنی حق را به فردی، به اندازه ای که استحاق دارد به او داده شود.

هاشمی تاکید کرد: شعار ما بر مبنای اصول علمی و تخصصی، عدالت، پاکدستی، سرعت عمل همراه با دقت و قانون‌مداری و رعایت مقررات است.

وی افزود: اگر درست عمل کنیم مردم رای می‌دهند وگرنه می‌گویند خوش آمدید و تعارف ندارند، اگر مسائل شفاف و صادقانه بیان شوند مردم بصیر هستند و متوجه می‌شوند.

هاشمی هشدار داد: ما مجدانه نظارت و پیگیری خواهیم کرد، من و آقایان طاهری و امینی به طور دقیق این کار را خواهیم کرد و با کسی هم تعارف نداریم.

وی گفت: شورا و شهرداری در مرحله اول باید برنامه داشته باشد، نقش تشکیلات شهرداری اجرای این برنامه هاست و بعد ببینند چه مشکلاتی پیش رو است و آن حل و فصل کنند.

نائب رئیس شورای پنجم شهر طبس گفت: آقای شهردار امروز غیر از شهردار دیروز است و باید بر اساس برنامه‌های شورای پنجم انجام وظیفه کند و ما بر تمام جزییات نظارت خواهیم کرد.

وی خطاب به شهردار گفت: اجرا را از شما می‌خواهیم و شخص شهردار مسئول و پاسخگو است و بی تعارف خواهیم بود و صادقانه میگویم که جنگ اول بهتر از صلح آخر است.

نائب رئیس شورای پنجم خاطرنشان کرد: منشور خدمت رسانی در شهرداری را به زودی ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و پولی که از آنها میگیریم باید بفهمند چطور خرج خواهیم کرد.

هاشمی با بیان اینکه شورای پنجم ید واحدی هستند تصریح کرد: ما با هم یکی هستیم و حرف همه ما پنج نفر یکی است و اگر حرفی یکی از اعضا بزند حرف تمام اعضا خواهد بود.

وی با هشدار به برخورد جدی با دخالت واحدها در کار یکدیگر گفت: دخالت در کار باعث می‌شود کارها عقب بیفتد و دلیل ندارد کسی از دایره ای دیگری بیاید و در جلسه ای دیگر بنشیند.

وی با بیان اینکه هم را تخریب نکنیم و احساس مسئولیت داشته باشیم گفت: هیچ کس در هیچ جای شهرداری نباید بیکار یا معطل باشد چون در این صورت فرد یا کارش مشخص نیست یا مسئول نتوانسته آنها را هدایت کند که این موضوع قابل پسند نیست ولی اگر این روال بود قطعا برخورد می‌شود.

هاشمی بیان کرد: راندمان کار مفید را با برنامه‌ریزی و دقت نظر و توکل بر خدا بالا ببریم و وقت مفید داشته باشیم و ارتقای کارکنان بر اساس توان‌مندی باشد نه تیپ و زبان.

وی گفت: رکود و سکون چیز خوبی نیست و در مقابل خوب کار کردن تشویق و در مقابل سهل انگاری توبیخ لازم است، هیچ کس بدون دلیل محل کارش را ترک نکند و کسی که به ماموریت می‌رود باید برگه ماموریت داشته باشد و ساعت ورود و خروج مشخص شود.

وی خطاب به شهردار و کارکنان شهرداری گفت: جلسات را عصر برگزار کنند مگر اینکه خیلی ضروری باشد تا مردم ناراحت و معطل نشوند.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان و نیروهای شهرداری افزود: پرداخت به موقع حق و حقوق کارکنان و کارگران باید صورت پذیرد، تأخیر پذیرفتنی نیست و شهردار پرداخت حقوق را باید بر هر چیزی ارجح بداند و این موضوع باید حتما پیگیری شود.

هاشمی با بیان برخی انتقادها در خصوص بودجه شهرداری گفت: بدون فشار به مردم ببینید از چه راهی می‌شود درآمد را زیاد و هزینه ها را کم کرد.

وی تاکید کرد: جزئیات امور در سطح شهر را مسئولین واحدها مدام زیر نظر داشته باشند و قبل از اینکه بلوکی بشکند و مردم خبر بیاورند مسئول باید خبردار باشد.

نائب رئیس شورای پنجم با بیان اینکه مسائل جزئی را جدی بگیریم، تصریح کرد: مسیر قانونی را با مدرک مورد نیاز شفاف و روشن روی کاغذ بنویسید و به دست به ارباب رجوع دهید که سرگردان نباشد.

وی در خصوص نظم بخشیدن به پرونده‌ها گفت: بایگانی ها و مسیر پرونده باید مشخص شود و هر واحدی در هر قسمتی باید پرونده تاریخ و ساعت بخورد و برگ‌شمار داشته باشد و ما برای این موضوع بازرس نامحسوس می‌گذاریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای پنجم مثبت‌نگر هستیم و نیمه پر لیوان را می‌بینیم و قدردان زحمات هستیم اما در مقابل خرابکارها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیایید شورا و شهرداری را به جایگاه اصلی خود برگردانیم افزود: برای خودمان ارزش قائل شویم و به سادگی آن را خدشه‌دار نکنیم و خود را ارزان نفروشیم، در محیط کار با هم رفیق باشیم و همدیگر را تخریب نکنیم و آیینه هم باشیم.

وی تاکید کرد: نظم و انضباط، آراستگی شخصی، بردباری در مقابل مردم، اعتمادسازی، طراحی فضای جذاب محیط کار، رفتار مشتری مابانه و با متانت در مقابل ارباب رجوع داشته باشیم.