🇮🇷 سال جهش تولید با مشارکت مردم

شهرداری طبس

عضو دبیرخانه شهرهای زیارتی کشور

.

❇️ دیدار اعضای شورای اسلامی استان با معاونان استاندار؛

?روز چهارشنبه اعضای شورای استان خراسان جنوبی ابتدا با اقای میر جعفریان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ملاقات داشتند.

?در این دیدار، آقای امینی نماینده ی شهرستان طبس به ایراد نظرات خود راجع به توسعه ی پایدار استان و موانع موجود پرداخت، ایشان مشکل راههای ارتباطی را مهمترین چالش استان در مسیر توسعه دانست و اظهار داشت از دو فرودگاه استان، فرودگاه طبس با وجود زیرساختهای خوبی که دارد با کمبود پرواز روبروست و این مسئله ضریب اشغال صندلیها را کاهش داده و رفت و آمد مدیران کشوری و کارشناسان را به طبس می کاهد و تأثیر منفی بر صنایع و معادن شهرستان می گذارد.

?در حوزه ی جاده ای راههای استان عموما دوطرفه است و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.
مسیر بیرجند به تهران که از طبس می گذرد، در اندازه ی یک راه ارتباطی اصلی نمی باشد.
مسیر طبس به یزد که بسیار پررفت و آمد است و معبر گردشگری استانهای جنوب و جنوب شرقی کشور به مشهد مقدس است، یک طرفه بوده و تلفات جاده ای زیادی دارد.

?نماینده ی استان در شورای عالی استانها احداث راه آهن سمنان- طبس- بیرجند تا مرز افغانستان را کلید خروج استان از بن بست و راه توسعه ی اقتصادی و رونق صنعت گردشگری در شرق کشور دانست.

?تقویت صنعت گردشگری و لزوم ایجاد زیر ساختهای بیشتر و داشتن استراتژی مناسب برای استفاده ی بیشتر و بهتر از این صنعت مورد تأکید نماینده ی طبس قرار گرفت.

? امینی تقویت تختها و تجهیزات بیمارستان طبس را با توجه به جمعیت و موقعیت طبس لازم و ضروری معرفی کرد.

?ایشان با توجه به فعال بودن کارخانه کک سازی طبس ضرورت واگذاری محدوده های بیشتر معادن زغالسنگ برای استخراج و نقش آن در رونق اقتصادی کشور را مورد تأکید قرار داد.

?رئیس شورای اسلامی شهر طبس بر لزوم جبران خسارتی که ناشی از قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداریها و دهیاریهای شهرستان طبس به دنبال آورده تأکید کرد و اظهار داشت؛ اگر برای جبران این زیان فکری نشود بر چالشهای مدیریت شهری افزوده خواهد شد.

?موضوع توسعه ی پایدار روستایی و جلوگیری از تخلیه و یا کاهش جمعیت آنها با تأکید بر هویت روستاها به عنوان کانون تولید و امنیت از دیگر فرازهای سخنان آقای امینی بود.

?نماینده ی شهرستان طبس در شورای استان به پتانسیل شهرستان در کشت گلخانه ای اشاره کرد و استفاده ی بهینه از آب و افزایش تولید را در منطقه ی طبس ضرورتی انکار ناپذیر معرفی کرد.

 

?دیدار شورای استان با آقای خوش چهره معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی نیز در برنامه های روز چهارشنبه شورای استان قرار داشت.

?آقای امینی عضو شورای عالی استانها در این دیدار بر لزوم توجه مدیران به گسلهای پیش آمده در جامعه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و نداشتن و یا ضعف استراتژی مشخص و برنامه ی کارشناسی شده در این زمینه را بسیار خسارت بار و غیر قابل جبران معرفی کرد و افزود؛
پتانسیل شورا ها برای این چنین موضوعاتی با هوشمندی در قانون اساسی پیش بینی شده و کم توجهی به این اصل مترقی کشور را از این قابلیت انکار ناپذیر محروم می کند.

?نماینده ی شهرستان طبس بر لزوم مطالعه و علت یابی برای گرههای موجود در بعضی از شهرستانها و مناطق استان و پرهیز از پیش داوری در درمان مشکلات و ضرورت توجه به پتانسیل اجتماعی مردم را مورد تأکید قرار داد.