🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? ۱۲۸ هکتار فضای سبز شهری طبس محیای استقبال شایسته از نورورپز ۱۴۰۲/توسعه سرانه فضای سبز شهر طبس در یک سال اخیر

?مهندس محمد نصیری شهردار طبس طی گزارشی در تشریح عملکرد حوزه فضای سبز شهرداری برای استقبال آر فصل بهار گفت: نوروز سمبل تحول و امیدآفرینی و نماد رویش و زندگی طبیعت است و این جلوه در شهر زیبای طبس با لطف خدا و کار و تلاش چندین ماهه کارکنان خدوم فضلی سبز شهرداری در نوروز #امید_آفرین ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

?مدیر عالی شهر طبس افزود: طبق سیاست گذاری اعضای شورای اسلامی شهر طبس بر تحول، تحرک و پیشرفت در تمام عرصه های خدمات شهری و با حمایت مالی و معنوی نمایندگان مردم، از ابتدای فصل پاییز در نشست های کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه فضای سبز شهرداری، صاحب نظران و اعضای شورای اسلامی شهر برنامه ریزی تخصصی و منسجمی برای مسئله تحول در منظر شهری از نظر زیبایی فضای سبز و توسعه فضای سبز در دستور کار حوزه مدیریت شهری قرار گرفت.

?مهندس نصیری با اشاره به انجام اصلاح درختان سطح شهر پس از سالیان دراز در زمستان سال گذشته گفت: امسال هم در گام اول آرایش، زیباسازی و هرس کلیه درختان سطح شهر از انواع درختان خرما، نارنج،توت و… انواع درختچه ها و پاکسازی تمام بلوار ها، بوستان ها و میادین از علف هرز و نخاله های فضای سبز انجام شد تا زیرساخت اجرای کاشت و داشت و بهره برداری از فضای سبز هر چه بهتر نمود پیدا کند.

?شهردار طبس خاطرنشان کرد: از اواسط فصل پاییز تاکنون عملیات تیلر زنی(شخم زدن) و کاشت بذر انواع گل ها در فضای سبز سطح شهر و بوستان ها انجام شده است و در دیگر مناطق در اسفند ماه با انتقال گل ها و درختچه های نشایی از خزانه گلخانه های شهرداری تحت پوشش توسعه و نگهداری فضای سبز قرار خواهند گرفت.

?مهندس نصیری در همین بخش افزود: در بحث توسعه فضای سبز در مناطق پایین دستی احیای فضای سبز بوستان بزرگ شهر و جوار مضجع منور شهید گمنام با افزودن سطح زیر کشت درختان دائمی و انواع گلهای فصلی در دستور کار قرار گرفته که خود جلوه خاصی را به منطقه مذکور خواهد داد.

?شهردار طبس ادامه داد: ایجاد فضای سبز زیبا در بوستان بزرگ و در حال احداث شهید صدوقی برای میزبانی شایسته مسافرین نوروزی و بهره‌مندی هرچه بهتر شهروندان از آن مکان فاخر در ورودی شهر طبس از سمت بشرویه، نیز هم اکنون با همت و تلاش کارکنان واحد فضای سبز شهرداری در دست انجام است تا مردم از فضای سبز طبیعی و دلنشین در شب های باطراوت بهاری و گرم تابستان بیشتر بهره‌مند شوند.

?مدیر عالی شهر طبس افزود:با توجه به اینکه مدیریت اجرایی باغ گلشن در اختیار شهرداری است علاوه بر حذف درختان آفت زده، در سال گذشته دو محدوده از این باغ وسیع کاشت درخت انجام شد که امسال هم با توجه به شرایط بحران آبی درحد توان سیستم مدیریت شهری ده ها درخت مثمر و غیر مثمر به چرخه جوانه سازی سیستم فضای سبز باغ افزوده خواهد شد تا گام مهمی را در جبران عقب ماندگی ها این حوزه برداریم و این نهضت برای هرچه زیباتر شدن باغ تاریخی گلشن به عنوان یکی از هدف های اصلی گردشگری شهر طبس ادامه خواهد یافت.

?شهردار طبس خاطرنشان کرد: محدوده ۱۲۸ هکتاری فضای سبز در شهر طبس با توجه به اهمیت مدیریت منابع موجود با کمترین هزینه و بیشترین راندمان با سرانه حداقلی نیروی کار و با توجه به چالش و محدودیت منابع آبی برای هر چه خدمت مطلوب به شهروندان مدیریت می شود امیدواری در این عرصه نیز سربلند باشیم.

✍️روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس