🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

✅ صرفه جویی ۳۷۰ میلیون تومانی شهرداری طبس در پروژه های امسال

? شهرداری طبس در سال جاری با انجام اقداماتی به ویژه استفاده از نیروهای بومی و امکانات داخلی در ساخت چند پروژه طی امسال حدود ۳۷۰ میلیون تومان صرفه جویی کرد.

?به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی بود اما شهرداری طبس امسال هم این شعار را سرلوحه کار خود قرار داد چرا که به گفته شهردار، حمایت از تولید ملی نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد پس اقتصاد مقاومتی باید هر روز، هر ماه و هرسال شعارمان باشد و به آن عمل کنیم.

?مزار شهدای گمنام طبس که مدت‌ها عدم رسیدگی به آن غربتش را بیشتر می‌کرد و چندین سال بود که غبار قول‌های عمل نشده بر آن سایه افکنده بود این روزها با نور سبز زیبایی خودنمایی می‌کند و طراحی ساده و بی آلایشش سادگی زندگی شهدا را به ذهن می رساند.

?شهردار طبس در گفت و گو با طبس نیوز در خصوص طراحی این یادمان گفت: این طرح یک الگوبرداری از نخل خرماست که ارتباط معنایی و فیزیکی آن برایم ارزشمند بود و طراحی آن را یک خانم طبسی به نام مهندس عظیمی‌زاده انجام داد.

?مجید بهارستانی یزدی در توضیح ساخت این یادمان گفت: سال‌ها بود که این پروژه در میان مانده بود، شهرداری هم در شرایط مناسبی از نظر اقتصادی نبود اما تصمیم گرفتیم هم از نیروهای انسانی شهرداری و هم از وسایل بلااستفاده، ضایعات، آهن‌الات، المان‌های استفاده شده در سال‌های گذشته که در انبار شهرداری مانده بود استفاده کنیم و با استفاده از این داشته‌ها، برخی نواقص را جبران کنیم.

?وی افزود: با این فکر دست به کار شدیم و چند پروژه را که می‌شد در این شرایط با هزینه کمتری ساخته و یا اصلاح شود را انجام دهیم که پروژه بلوار شهدای منا، یادمان شهدای گمنام و خود ساختمان شهرداری را آغاز کردیم.

?وی درخصوص ساخت یادمان شهدای گمنام طبس گفت: پیمانکار برای اجرای این طرح مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد داده بود اما در نهایت شهرداری، با ۳۳۰ میلیون تومان از طراحی تا اجرا، این یادمان را بنا کرد‌.

?شهردار طبس تصریح کرد: هشت ستون این یادمان همگی از موارد موجود در انبار شهرداری و موارد جمع‌آوری شده از سطح شهر، اجرا شده که به میزان قابل توجهی در هزینه‌های ساخت این المان صرفه‌جویی ایجاد کرد.

?بهارستانی یزدی، همچنین از ساختمان شهرداری طبس نیز به عنوان قدیمی ترین ساختمان اداری شهر نام برد و گفت: شهرداری در جایگاه مادر خیلی از ادارات از شرایط مطلوبی برخوردار نبود و از نظر کیفی، میزان فضای اداری قابل استفاده برای کارکنان و فضای راحت و مورد دسترس برای ارباب رجوع، دچار مشکلاتی بود و همواره از سوی حراست و بازرسی استان نیز مورد ایراد قرار میگرفت.

?وی ادامه داد: با این وجود و شرایطی که از نظر اقتصادی توان تغییرات بزرگ و ساخت و ساز را در ساختمان شهرداری نداشتیم تصمیم گرفتیم از شرایط موجود بهترین بهره را ببریم.

?وی افزود: با استفاده از یک سری پیشخوان هایی که در انبار، برخی اتاق ها و یا آتش نشانی بی استفاده رها شده بود در فضای خالی میانی سالن شهرداری ، فضایی برای کارکردن حدود ۸ نفر از کارکنان را فراهم کردیم و با این کار هم اتاق های مجاور فضای بهتری برای کارِ کارکنان و حضور راحت تر ارباب رجوع پیدا کرد و هم سالن شهرداری به فضایی مناسب برای کارکنان و مراجعان تبدیل شد.

?بهارستانی تاکید کرد: اگر قرار بود همین پارتیشن بندی با اقلام نو و جدید ساخته شود بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت اما امروز این کار تنها با مجموع ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دستمزد و هزینه های جانبی انجام شد.

?شهردار طبس همچنین تاکید کرد: ۹۰ درصد از المان های نوروزی سالهای پیش نیز از انبار خارج و با تغییراتی جزئی و یا تغییر کاربری در فضاهای مختلف به کار می رود تا صرفه جویی مناسبی در هزینه و وقت نیز داشته باشیم.

?وی در خصوص بلوار شهدای منا نیز گفت: این پروژه سه میلیارد تومان برآورد هزینه داشت و از سال ۱۳۸۱ آزادسازی آن آغاز شده بود و در شرایط اقتصادی موجود این پروژه بهترین پروژه‌ای بود که ما می‌توانستیم با توان و ماشین‌آلات خود انجام دهیم و هزینه اضافه‌ای نکنیم.

?وی تصریح کرد: بلوار شهدای منا نیازمند ۲۱ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۳ هزار متر مکعب خاکریزی و یک پل روی رودخانه بود و به دلیل عبور آب نهرین از عرض ۴۰ متری بلوار در سه محل، احتیاج به چند شترگلو داشت و این شترگلوها اجرا شد که اجرای آنها نیز دردسرهای خاص خود را داشت.

?شهردار طبس گفت: زمانی که این پروژه آغاز شد گمان می‌کردم بعد از چهار سال تمام شود اما با پیشرفت خوبی که داشتیم احتمالاً تا اواسط سال آینده این پروژه به پایان برسد.

?وی از همکاران خود در شهرداری برای انجام این پروژه ها تقدیر و تشکر کرد.

⭕️ #طبس‌نیوز