🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

?گزارش تصویری
گردهمایی شهرداران استان خراسان جنوبی با حضور معاون عمران و توسعه وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی

مهندس بهارستانی شهردار طبس نیز در این همایش حضور داشت.

عکاس :علیرضا رضایی ?

 

معاون وزیر کشور تاکید کرد:

شهرداران و مسئولان استان #بازآفرینی_شهری را جدی بگیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: شهرداری ها با تدبیر و نوآوری می توانند درآمدزایی کنند.

مهدی جمالی نژاد در #گردهمایی_شهرداران خراسان جنوبی با بیان جذب سرمایه گذار در این استان با وجود توانمندیهای معدنی، گردشگری و مرز مشترک با افغانستان بسیار ساده است، گفت: می توان با تقویت زیرساخت های لازم از جمله هوایی و ریلی زمینه برای حضور گردشگر و کسب درآمد شهرداری ها را فراهم کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ارتقاء ناوگان حمل و نقل درون شهری و افزایش اعتبار قیر رایگان برای خراسان جنوبی را به جد پیگیر می کنیم و برای طرح های مختلف شهرداران تسهیلات در نظر خواهیم گرفت.

جمالی نژاد، از شهرداران و مسئولان استان خواست بازآفرینی شهری را جدی بگیرند تا بودجه لازم در این خصوص اختصاص یابد.

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور هم در این جلسه با اشاره به سهم سه و نیم درصدی شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: مقرر شده تا این سهم، به ۴ و ۹ دهم درصد برسد که در این صورت ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمد شهرداری ها افزوده خواهد شد.

عبدالهی، با اشاره به تامین اعتبار برای اجرای ۵۲۰ طرح درآمدزایی پایدار برای شهرداریها در کشور گفت: ۸ طرح در خراسان جنوبی قرار دارد که #پارکینگ_طبقاتی_طبس از آن جمله است.

وی رشد جمعیت در حریم شهرها و افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز را زنگ خطر حاشیه نشینی دانست و از شهرداران خواست با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی داشته باشند.

آقای معتمدیان استاندار خراسان جنوبی هم با تاکید بر رعایت انضباط و شفافیت مالی در فعالیت شهرداریها از آنان خواست علاوه بر همکاری با سایر دستگاه ها، بر ساخت و سازها، بهداشت عمومی، مدیریت پسماند و مسائل فرهنگی نظارت جدی تری داشته باشند.

آقای امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار پرداخت حقوق معوق کارکنان

شهرداریها، کسب درآمد پایدار برای شهرداریها و رفع مشکلات آنان شد.