🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? مهندس محمدجواد راستینه رئیس شورای اسلامی شهر طبس عصر شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دیدار با دکتر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت بزرگداشت روز شوراها برگزار شده بود؛ به نمایندگی از شهرستان طبس؛ مشکلات، مطالبات و راهکارهایی ارائه کرد.

? وی ضمن بزرگداشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا از تلاش همکاران خود که بی منت و با اشتیاق برای منافع مردمی تلاش می‌کنند؛ قدردانی کرد.

? گزارش کامل سخنان صریح مهندس راستینه با استاندار خراسان جنوبی در باب نحوه هزینه‌کرد مالیات بر ارزش افزوده؛ انتقاد به نگاه محدود و عدم توازن و عدالت در مدیریت استان؛ لزوم توجه به راه‌های مواصلاتی؛ کمبودهای بخش بهداشت و درمان و… که در همایش شوراهای اسلامی شهرهای استان خراسان جنوبی بیان شده است؛ در پست بعدی بخوانید…

 

#پیگیری_مطالبات_مردمی
#سخنان_صریح_راستینه_با_استاندار

? رئیس شورای اسلامی شهر طبس عصر شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دیدار با دکتر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت بزرگداشت روز شوراها برگزار شده بود؛ به نمایندگی از شهرستان طبس؛ مشکلات، مطالبات و راهکارهایی ارائه کرد.

? مهندس محمدجواد راستینه افزود: حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بسیار گسترده است و می طلبد که شوراها به نمایندگی از مردم و استانداری به نمایندگی از دولت به اقناع مجلس شورای اسلامی اهتمام ورزند تا طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس برای دوره دوازدهم را مطرح و مصوب کنند و دولتمردان نیز در پیشنهاد خود به این حوزه وسیع توجه ویژه داشته باشند.

? وی به شرایط خاص مالیاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: متضرر شدن طبس از محل اعمال قانون نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده یکی از موضوعاتی است که نیازمند اصلاح است؛ زیرا بخش کمی از مالیات پرداختی در شهرستان به طبس برمی گردد و عملا مودیان طبسی مالیات می دهند و سایر شهرستان‌ها از آن منتفع می شوند.

? رئیس شورای اسلامی شهر طبس از عدم نگاه متوازن به پتانسیل نیروی انسانی استان گلایه کرد و گفت: خراسان جنوبی برای ارتقاء پست و استفاده از مدیران طبسی در استان برنامه ندارد و البته طبسی ها هم بدلایل زیادی از قبول مدیریت در مرکز استان استقبال نمی کنند که باید این موضوع آسیب شناسی و علاج شود زیرا باعث واگرایی در افکار عمومی و استان می شود.

? مهندس راستینه افزود: راه های مواصلاتی شهرستان طبس شریانی و کریدوری و متاسفانه همه دو طرفه و پرحادثه هستند؛ لذا می‌طلبد استانداری خراسان جنوبی مانند استانداری یزد در جلب مشارکت معادن کوشش کند که با استفاده از ظرفیت عظیم معدنی شهرستان طبس نسبت به توسعه محورهای مواصلاتی تعجیل شود.

? وی تاکید کرد: طبس شهرستان معدنی با دورنمایی صنعتی است و استخراج معادن بویژه زغال و شستشوی آن آب زیادی می خواهد که باید برای تامین آب از خارج از استان در سطحی ملی برنامه ریزی می‌شد اما نشده و امروز در شرایط فعلی تامین منابع آب حق مردم طبس است که متاسفانه حق نسل‌های آینده درحال حاضر نیز مصرف می شود و انتفاع آن را کارخانه های ذوب آهن اصفهان و غیره می برند.

? عضو ارشد پارلمان شهری طبس به کمبودهای حیاتی شهرستان هم پرداخت و گفت: وضعیت بهداشت و درمان طبس مطلوب و متناسب با تعداد جمعیت، مسافر، گردشگر و معادن و راههایش نیست و نگاه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم به طبس مبتنی بر عدالت و برابر استانداردها و شاخص ها نیست.

? مهندس راستینه تاکید کرد: بر اساس وسعت شهرستان طبس که وسیع‌ترین شهرستان خاورمیانه است؛ اختصاص چند پایگاه اورژانس بویژه در روستای حلوان و افزایش مراکز جامع سلامت در سطح شهرستان مورد مطالبه جدی می‌باشد.

? وی افزود: با توجه به اینکه فرمانداری  طبس به عنوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه قلمداد می‌شود و به تبع آن ادارات نیز به عنوان معاونت اداره کل دیده شده‌اند؛ درخواست داریم با توجه به موضوع یاد شده و دوری طبس از مرکز استان؛ اختیارات معاونین استاندار و مدیران کل به فرماندار ویژه و روسای ادارات شهرستان طبس تفويض  گردد.

? نماینده مردم در شورای اسلامی شهر طبس تصریح کرد: نداشتن شبکه آب لوله کشی در پنج روستای حاشیه مرکز بخش دیهوک که در فاصله ۲ تا ۱۰ کیلومتری واقع شده پسندیده نیست و متاسفانه این پروژه ها ۱۵ سال نیمه تمام رها شده است که عزم جدی مدیران امور آبفای استان خراسان جنوبی را می‌طلبد.

? رئیس شورای اسلامی شهر طبس در انتهای سخنان خود در حضور دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی و معاونین ایشان از انتخاب بجا و شایسته مهندس علی‌اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

✍️ روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس