🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

بسم الله الرحمن الرحیم
? پنجم اسفندماه مزین به نام یکی از ستاره های فروزان آسمان علم و دانش در آسمان درخشان تاریخ ایران است.

خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوفی کم نظیر، منجمی نظریه پرداز، معماری نوآور، ریاضی دانی نکنه سنج، متکلمی ژرف نگر، پزشکی حاذق و در یک کلام اندیشمندی کم نظیر و جامع علوم زمان خود بود.

از او بیش از یک صد و نود اثر علمی به یادگار مانده که “اخلاق ناصری” به تنهایی، توانایی تحولی بزرگ در سیر و سلوک فردی و اجتماعی و اعتلای مشی انسانی در هر نسلی را دارد.

خواجه، اسوه و الگویی نمایان برای سخت کوشی، اندیشه ورزی و زندگی پر برکت است که در دوران دشوار تاخت و تاز مغولان در این سرزمین درخشید و نه تنها چراغ راه توسعه و اعتلای آیندگان خویش شد بلکه حتی بزرگی و عظمت فرهنگ ایرانی و تمدن اسلامی را به رخ مهاجمان ویرانگر مغول کشید و آنها را که در مقابل تیزی شمشیر شکست ناپذیر می نمودند به حلاوت دانش و سجایای انسانی وادار به تواضع و تسلیم کرد.

او رویش دوباره ی علم و ادب و فرهنگ از لابلای خاکستر جهالت و خشونت بود.

انتساب روز مهندس به این مناسبت گرانقدر بسیار با مسما، پر معنا و راهگشاست.

تبریکات صمیمانه ی خود و جامعه ی شورایی را نثار این قشر حقیقتا تأثیر گذار جامعه نموده، برایشان در جهت هدایت امور به سمت نظم، دقت، سنجیدگی و علم مداری آرزوی موفقیت دارم.

✍️ امینی- رئیس شورای اسلامی شهر طبس و نماینده ی مردم شریف استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها_ پنجم اسفند نود و هفت