🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

) ‍ ✅تفاهم نامه احداث پردیس سینمای امید در طبس امضا شد.

?به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، در جلسه ای که روز سه شنبه 11 تیرماه با حضور حیدری خلیلی معاون سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، بهارستانی شهردار طبس، طاهری عضو شورای شهر و دیگر کارشناسان و فعالین فرهنگی هنری برگزار شد مقرر گردید پردیس سینما با مشارکت شهرداری در محل سینمای قدیم طبس دایر شود.

?شهردار طبس در ابتدای جلسه با عرض خیرمقدم و تشکر گفت: حضور شما عزیزان مایه خیرو برکت برای شهر طبس است و اکنون که با حمایت شما، طبس بعنوان نهمین مقصد برای احداث سینمای پردیس انتخاب شده است امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم اتفاق خوبی را برای دارالمومنین طبس رقم بزنیم.

?معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با اشاره به سیاست های ارگان متبوع خود گفت: توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از دغدغه های سازمان سینمایی است و ما تلاش می کنیم شاخص های فرهنگی را از طریق بومی سازی ارتقا دهیم.

?حیدری خلیلی در تشریح طرح سینمای امید افزود: در شهرهایی که جمعیت و ظرفیت لازم وجود داشته باشد و بخش خصوصی متقاضی نباشد مدلی را با مشارکت شهرداری ها طراحی کرده ایم که در اسرع وقت می توان پردیس سینمایی را احداث کرد. تعهدات ما اعطای 700 میلیون تومان کمک بلا عوض به شهرداری و تهیه طرح و نقشه و برداشت های اولیه است و شهرداری نیز امور اجرایی را برعهده می گیرد. طی موافقت نامه ای که با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعقد شده است به هر شهرداری ای که پردیس سینمای امید را احداث کند ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

?رمضانعلی حیدری خلیلی در ادامه اظهار داشت: در اجرای این طرح الزامات و چارچوب هایی وجود دارد از جمله اینکه پردیس سینما باید با معماری و منظر شهر هماهنگ و حداقل دارای سه سالن باشد. انتخاب پیمانکار و نحوه اجرای پروژه تابع قوانین و مقررات شهرداری است و پس از انتخاب پیمانکار، پروژه باید ظرف مدت ۴ ماه به اتمام برسد. این سینما تحت مالکیت شهرداری خواهد بود و منافع آن برای عموم شهروندان است.

?نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: استان های دیگر هم متقاضی احداث پردیس سینما بودند اما به دلیل شناختی که از ظرفیت های این منطقه داشتند، استان خراسان جنوبی و شهر طبس بدین منظور انتخاب گردید لذا باید این فرصت را غنیمت دانست و همه کمک کنیم که این سینما به بهترین شکل ساخته شود.

?در پایان جلسه تفاهم نامه به امضای طرفین رسید و مقرر شد در اسرع وقت مقدمات اجرای کار فراهم شود.

عکس و خبر: روح الله امیری