🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

❓سوال همشهریان مقیم در ضلع جنوبی بلوار مهندس شکیبی این است که چرا این منطقه آسفالت نمی‌شود؟

? منطقه ضلع جنوبی بلوار مهندس شکیبی در #طرح_جامع شهر طبس به محدوده خدمات شهری الحاق شده که این طرح شامل کلیات می‌باشد اما لازم است که در #طرح_تفصیلی نیز به جزئیات و معبربندی و کف و بَر پرداخته شود؛ که این طرح هنوز به شهرداری طبس ابلاغ نشده است.

? از طرفی اقدام به ساخت و ساز در این منطقه بدون تعیین رعایت حدود معابر و عدم تعیین شیب‌بندی مناسب معبر و نیز فاقد پروانه ساخت، در سال‌های گذشته صورت گرفته است؛ که تخلف رخ داده در این مجموعه مسکونی و لزوم ارجاع پرونده‌های این واحدها به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها جهت رفع ابهام قانونی و بررسی تخلفات صورت گرفته موجب محدودیت برای شهرداری و کاهش سرعت در آماده‌سازی و گذربندی و آسفالت معابر ضلع جنوبی بلوار مهندس شکیبی شده است.

? مهندس #محمد_نصیری شهردار طبس علیرغم همه مشکلات فوق اما در نشستی با جمعی از اهالی و نمایندگان این منطقه به بررسی چگونگی حل مشکل پرداخت و بلافاصله پس از آن طرح #ممیزی_املاک و منازل احداث شده در ضلع جنوبی بلوار مهندس شکیبی از سوی شهرداری آغاز شد و اکنون درحال انجام است؛ که براساس گزارش واحد مربوطه بیش از ۷۰ درصد منازل فعلی آن منطقه، فاقد مدارک قانونی ساخت بوده و حقوق شهرداری را نپرداخته‌اند.

? بهرحال براساس دستور شهردار طبس و دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر؛ طرح گذربندی و تعیین حدود معابر و زیرسازی و آسفالت منطقه مذکور پس از ابلاغ طرح تفصیلی از سوی وزارت راه و شهرسازی و پایان ممیزی املاک ممکن خواهد شد.

? در پایان از همشهریان محترم ساکن در این منطقه می‌خواهیم به منظور تسریع در تصمیم سیستم مدیریت شهری برای رسیدگی مناسب و تسهیل در رفع موانع موجود قانونی؛ در طرح ممیزی املاک ضلع جنوبی بلوار مهندس شکیبی با شهرداری طبس همراهی نمایند.

✍️ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس