🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، زهرا حسین پور عضو شورای اسلامی شهر طبس از اجرای طرح یک درخت یک یاد در روز درختکاری خبر داد.

 رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر این طرح سبز مادرانه را تشریح کرد.

 زهرا حسین پور رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پنجمین جلسه این کمیسیون با حضور شهردار و مسئولین حوزه فضای سبز شهرداری اظهار کرد: طبیعت، طراوت و سبزی پیرامون انسان در نگرش وی به زندگی تاثیر گذار بوده و شهروند همیشه شاد نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ریزی‌ها و توسعه شهر ایفا می کنند.

وی افزود: با توجه به مقارن بودن روز درختکاری و میلاد حضرت فاطمه زهرا ( طرح یک درخت یک یاد ) به یاد مادر و به شکرانه سلامتی مادر اجرا خواهد شد.

خانم حسین‌پور گفت: سرانه فضای سبز شهروندان باید به شاخص های واقعی نزدیک شود و امسال تمرکز کمیسیون محیط زیست شورای شهر بر افزایش سرانه فضای سبز و کاشت درختان به جای گلهای فصلی بوده است، زیرا گل های فصلی با توجه به اقلیم طبس و کمبود آب نیازمند نگهداری بسیار و صرف هزینه‌های بالا می باشد و علی‌رغم اینهمه هزینه عمر کوتاهی دارد.

عضو بانوی شورای شهر طبس گفت: امسال نزدیک ۱۰ هزار اصله درخت در فضاهای سبز و میادین و بلوارها کاشته خواهد شد و انتظار داریم با توجه به احداث چندین فضای سبز جدید در شهرک های مختلف ۲۰ درصد سرانه فضای سبز را افزایش داده شود.

حسین‌پور تصریح کرد: امسال ۲ هزار درخت به صورت نیمه بها در شهرک‌های که شهروندان سرانه فضای سبز کمتری دارند مانند #زیباشهر؛ #رضوا‌شهر و #شهرک_مهر توزیع خواهد شد که با توجه به پراکندگی فضاهای سبز شهر و هزینه ی بالای نگهداری و احداث  نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

وی افزود: شهرداری طبس به عنوان نهادی پیشرو در توسعه و نگهداری فضای سبز و درختان شهری که ریه و تنفس گاه شهر هستند پیشگام بوده و به همین منظور از شهردار خواسته شد تا طرح شناسنامه‌دار کردن درختان را به منظور شناسایی و حفاظت آنان به اجرا درآورد.

خانم حسین‌پور تاکید کرد: باغ گلشن از نظر پوشش درخت و درختچه بهسازی می شود و درصدد هستیم یک طرح مطالعاتی در رابطه با پوشش گیاهی باغ تنظیم نماییم که در شروع کار حداکثر ۳ هزار درخت، امسال جایگزین درختهای خشک شده خواهد شد.