🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

مهندس بهارستانی شهردار طبس ساعت ۲۱ روز ۲۱ فروردین ۹۸ تشکیل جلسه داد تا هماهنگی ادارات شهرداری در حوزه مدیریت بحران را تقویت کند.

براساس اعلام سیستم‌های هواشناسی برای هفته آینده در طبس، بارش پیش‌بینی شده است که روسای ادارات خدمات و ایمنی شهری و عمران و شهرسازی و نیز حراست شهرداری ضمن بررسی کمبود امکانات و تجهیزات لازم، بر مساعدت سایر دستگاه‌های عملیاتی ستاد مدیریت بحران شهرستان در مواقع ضروری تاکید کردند.

تصمیماتی در راستای بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، تسطیح محل سیلاب‌های شهری، لایروبی کانال‌های معابر اتخاذ گردید.

 

?اقدامات شهرداری طبس برای مقابله با بحران⛈

✅به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، در پی وقوع بارندگی های اخیر و آب گرفتگی معابر، شهردار طبس ضمن بازدید میدانی از وضعیت جریانات روان آب ها، دستورات لازم برای مهار سیلاب و هدایت آب های سطحی به مناطق کم خطر را صادر کرد.

◀️بنا بر این گزارش، مجید بهارستانی شهردار طبس از اولین ساعات روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۸ ضمن حضور میدانی در مسیر‌های احتمالی آبگیر شهر به کنترل دیوار ساحلی پرداخت.

◀️دیوار ساحلی پیش از شروع بارندگی ها، توسط عوامل شهرداری تقویت شده و در بارندگی‌های اخیر توانسته است حجم وسیعی از سیلاب را به بیرون از محدوده شهری هدایت کند.

◀️نیروهای شهرداری طبس از اولین لحظات شروع باران در کنار همشهریان بودند تا از آسیب به اموال و جان همشهریان پیشگیری شود.

◀️تعداد ۱۲۰ نیروی آتش‌نشانی، خدمات شهری، فضای سبز، موتوری، تاسیسات و عمران مشغول خدمات رسانی بودند و تا حد امکان روان‌آبها را از معابر به سمت رودخانه‌ها و کانال‌ها هدایت و نسبت به تخلیه آب از منازل یا مغازه‌های آب‌گرفته اقدام کردند.

◀️پس از شدت گرفتن نزولات جوی، شهردار طبس با رئیس شورای نهرین وارد گفتگو شد و نسبت به تغییر مسیر موقت آب زائد نهرین اقدام کرد. این آب که در قسمتی از پارکینگ موتوری شهرداری طبس تجمیع شده، بعد از فروکش کردن باران به مسیر نهرین برخواهد گشت و مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهد گرفت.

◀️یکی دیگر از اقدامات شهرداری طبس برای مدیریت بحران، رهگیری روان آب ها در بارندگی‌های سال گذشته بود تا سرچشمه این آب های سطحی مشخص شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ روان‌آب‌ها به داخل شهر طبس گرفته شود.

◀️رئیس ستاد مدیریت بحران شهری در اقدامی مهندسی دستور احداث بند دوم در بالادست پست برق ۱۳۲ شهر طبس و روبروی پلی‌کلینیک تامین اجتماعی را صادر کرد.

◀️مجید بهارستانی در تشریح عملیات اجرایی این بند خاکی گفت: سه دستگاه لودر شهرداری به مدت ۵ روز تمام وقت، بند خاکی به طول ۱/۵ کیلومتر و ارتفاع ۲ متر احداث می کنند.

◀️شهردار طبس افزود: این بند می‌تواند حجم کثیری از روان‌آبها را از میدان راهداران به سمت دشت و رودخانه‌های بعد از دانشگاه آزاد منتقل کند و از ورود سیلاب احتمالی به داخل محدود فاز دو شهرک امیرالمومنین(ع) و مسکن مهر پیشگیری نماید.

◀️براساس اعلام هواشناسی برای هفته آینده در طبس، بارش پیش‌بینی شده است که روسای ادارات خدمات و ایمنی شهری و عمران و شهرسازی و نیز حراست شهرداری ضمن بررسی کمبود امکانات و تجهیزات لازم، بر مساعدت سایر دستگاه‌های عملیاتی ستاد مدیریت بحران شهرستان در مواقع ضروری تاکید کردند و تصمیماتی در راستای بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، تسطیح محل سیلاب‌های شهری، لایروبی کانال‌های معابر اتخاذ گردید.

خبر: سید ابوالفضل حقانی