🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 3421

IMG 3421

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس با خبرنگاران و اصحاب رسانه عصر روز یکشنبه ۲۱ مرداد در محل دفتر شورا واقع در سردرب باغ گلشن برگزار شد.

در این نشست خبری، پس از ارائه گزارش توسط شهردار و اعضای شورای شهر، خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالات خود در حوزه های مختلف را مطرح نموده و پس از آن پاسخ ها و توضیحات لازم ارائه گردید. در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد. 

اهم مطالب مطرح شده به شرح ذیل است:

سید علی هاشمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر طبس:

– کار شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است و هیچ گونه دخالتی در کار شهرداری نمی کنیم. شهردار مورد حمایت کامل شوراست.

– شهرداری در قبال پیاده روها و معابر مسئول است. مناسب سازی معابر و پارکها برای معلولین و سالمندان باید انجام شود. رمپ های ورودی اماکن باید در داخل زمین خودشان احداث شود.

– طرح جامع تصویب شده و در حال اجرا می باشد. البته اجرای طرح با مشکلاتی مواجه است و باید در طرح تفصیلی ابهامات و مشکلات برطرف شود.

– از ۱۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری ۴ میلیارد به طرق مختلف پرداخت شده است.

– مطالبات شهرداری از مردم و ادارات ۳۰ میلیارد تومان است. ۱۳ میلیارد مربوط به بدهی ادارات است که فقط ۳ میلیارد تومان آن در سامانه ثبت شده است.

– تعدیل نیرو به دلیل بکارگیری نیرو بیش از حد لازم در سالهای گذشته بوده است.

 

زهرا حسین پور مسئول کمیسیون بانوان، فضای سبز و خدمات شهری شورای اسلامی شهر طبس:

– پارک بانوان ابتدائاً  با مساحت ۲۵ هزار متر مربع دیوارکشی شد. شروع این پروژه در شرایطی بود که اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده بود.

– به رغم مشکلات و کاستی های این پروژه، از ابتدای شروع بکار شورای پنجم رفع نواقص و اتصال انشعاب آب و توسعه و تجهیز پارک ادامه یافت.

– خیابان مجاور پارک بانوان از زمین خود پارک بازگشایی شده است لذا خانه های مجاور این پارک حق بازگشایی در و پنجره به سمت پارک بانوان را ندارند. برای موضوع محرمیت پارک باید ارتفاع دیوارها افزایش یابد.

– فضای پارک بانوان در حال حاضر برای ورزش هایی مثل پیاده روی و دوچرخه سواری مناسب سازی شده و سایر فازهای توسعه این پارک باید مرحله به مرحله انجام شود.

– امسال از ۲۵ میلیارد اعتبار شهرداری ۵۰۰ میلیون تومان به توسعه پارک بانوان اختصاص یافته است

– از ابتدا تاکنون حدود دو میلیارد تومان برای پارک بانوان هزینه شده است.

– 9۰ درصد بلوارهای سطح شهر مجددا درختکاری شده است. بیش از ۱۵ الی ۲۰ هزار درخت از گونه های مثمر کاشته شده است.

– طرح جابجایی درختان خرما از منازل به داخل بلوارها و پارکها با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

– باغ گلشن بصورت اجاره در اختیار شهرداری قرار دارد و توسعه و نگهداری این باغ هزینه زیادی برای شهرداری در پی دارد. با این حال اقدامات زیادی برای احیای باغ و توسعه فضای سبز آن صورت گرفته است.

 

غلامحسین طاهری در نشست خبری مشترک شورای شهر و شهرداری گفت: طلب شهرداری از ادارات و اشخاص حقوقی ۱۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: در اواخر سال ۹۶ سه میلیارد تومان برگه عوارض بین شهروندان توزیع شده است که فقط ۴۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد علی‌رغم اینکه جایزه‌هایی هم برای افراد خوش حساب در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد : ما نمی‌توانیم در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنیم و درخواست داریم بحث دو درصد برای طبس فعال شود و یک درصد آلایندگی در حوزه‌ معادن وجود دارد که اگر آن را نیز به طبس اختصاص دهند می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات این شهرستان را حل کند.

 

مهندس بهارستانی شهردار طبس در پاسخ به سوالات خبرنگاران:

– ما تا حد توان از سرمایه گذاران حمایت می کنیم ولی نمی توانیم ضوابط و مقررات شهرسازی و الزامات مهندسی را نادیده بگیریم. ضمن اینکه حق و حقوق شهرداری که متعلق به مردم است باید پرداخت شود.

– ایجاد رمپ و ورودی پارکینگ ها باید در محدوده زمین های مالکین باشد ولی متاسفانه گاها این موضوع رعایت نمی شود و به معبر و پیاده رو تجاوز می شود.

-استفاده از کارخانه آسفالت هیچ درآمدی برای شهرداری ندارد. روشن شدن این کارخانه برای تهیه آسفالت معابر شهری و اجابت درخواست های شهروندان است و در طول سال حدود ۶۰ روز روشن می شود.

– تمام توان خود را برای کاهش آلایندگی کارخانه آسفالت از طریق نصب فیلتر و غبارگیر آبی بکار بستیم و از مردم تقاضا داریم برای اینکه بتوانیم معابر شهری را آسفالت کنیم این مختصر آلایندگی را تحمل کنند.

 

 محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس:

– طرح بازآفرینی شهری یک طرح بلند مدت است و نباید دچار آفت شتابزدگی شود.

– برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و بازگشایی معابر مورد نظر و اعطای زمین های معوض به باِلغ بر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

– مبنای کار ما توافق است و معتقدیم نباید کسی از اجرای این طرح متضرر شود بلکه باید تا حدی نفع هم ببرد. سرعت عمل لازمه اجرای این طرح است.

– اهداف اصلی اجرای طرح باز آفرینی ۱- ایجاد یک مرکز گردشگری ۲- رفع مشکلات رفت و آمد و ترافیک شهری و ۳- ایجاد درآمد پایدار برای شهر است تا اینکه هسته های مرکزی پیرامون از قبیل دیهشک و سایر شهرک ها آباد شود.

-این طرح در حال تدوین است و در حال حاضر استارت کار زده شده است. قصد داربم مسیر گردشگری از باغ گلشن تا امامزاده را ترسیم کنیم.

– هسته طرح بازآفرینی شهری در محدوده چهار راه قدس تا خیابان میارزه و محدوده شمالی-جنوبی از ۱۲ متری بازگ تا کوچه قمریه خواهد بود.

– قانون و مکاتبات استانداری اجازه دخالت در عزل و نصب و بکارگیری نیرو ها را به شوراها نداده است. شورا و شهرداری ناظر بر فعالیت شرکت های خدماتی است لذا بهتر است که در جابجایی نیروهای شرکتی دخالت نکند.

 

 [carousel source=”directory: images/news/1397/mordad/news” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]