🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

SHAHRDAR

SHAHRDAR

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس صبح روز گذشته، کارگران تعدیلی شرکت پیمانکار خدمات شهری به  همراه خانواده‌هایشان مقابل شهرداری طبس تجمع کرده و خواستار بازگشت به سرکار خود شدند.

شهردار طبس در حاشیه این تجمع در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس‌نیوز گفت: تعدیل نیرو و مشکلات شهرداری، مشکل اکثر شهرداری‌های کشور است که مشکلات مالی و بدهی دارند.

وی تاکید کرد: اگر حق مردم و شهر طبس داده شود همه مشکلات مرتفع می شود، مردم طبس نیاز به کمک و ترحم ندارند بلکه حق آنها داده شود کفایت می‌کند.

مجید بهارستانی افزود: با استانی شدن تقسیم عوارضات و مالیات بر ارزش افزوده مشکلات برای شهرداری طبس مضاعف شد یعنی شاید بشود گفت شهرداری طبس در استانی شدن تقسیم ارزش افزوده در کشور از همه شهرهای ایران بیشتر ضرر کرده و علت آن هم داشتن منابع غنی زیرزمینی و معادنی متعدد، ولی عایدات شهرداری از آن بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: اگر سهم شهرداری طبس از آن دو درصدی که در شهرهای مشابه شهر طبس ایران پرداخت می شود داده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

شهردار طبس گفت: درست است که طبق قانون شرکت‌های خصوصی دو درصد را پرداخت نکنند ولی همانطور که در شهرهای نفتی استثنا قائل شدند و علاوه بر آن سهمیه پول نفت که به همه شهرها می دهند، به شهرهایی که نفت‌خیز هستند درصدی اضافه‌تر برای آن شهرداری‌ها در نظر می‌گیرند.

وی تاکید کرد: برای شهر طبس نیز باید استثنایی قائل شده و درصدی از عوارضات معادن با این عوارضاتی که برای شهر دارند قائل شوند که اگر پرداخت شود قسمتی از مشکلات شهرداری طبس رفع خواهد شد.

بهارستانی بیان کرد: از طرفی با توجه به اوضاع بد اقتصادی و حمایت‌های کم دولت از شهرداری، متاسفانه شهرداری‌ها هر روز با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به وسعت زیاد و تراکم کم جمعیت طبس گفت: محدوده قانونی شهر طبس ۱۷۰۰ هکتار است که با توجه به تراکم ۴۰ هزار نفری بسیار تراکم پایین است و سطح خدمات شهرداری بالاست، بنابراین تعداد نیرویی که باید برای خدمات شهری در داخل شهر به کار بگیریم زیاد است.

بهارستانی ادامه داد: در صورتی که از نظر قانونی حداکثر می‌توان ۱۵۰ نیرو داشته باشیم اما کل نیروهای شهرداری طبس خدماتی و فضای سبز و شهرداری نزدیک ۲۴۴ نفر است که تقریبا ۹۴ نیرو اضافه‌تر از سازمان داریم.

وی خاطرنشان کرد: همه مدیران شهر می‌دانند برای سبک‌سازی شهرداری تعدیل باید انجام شود ولی ما هنوز دست به هیچ تعدیلی در خود شهرداری نزدیم.

شهردار طبس در خصوص اعتراض کارگران اخراج شده شرکت پیمانکار شهرداری گفت: تعدیلی که اخیرا بدون هماهنگی صورت گرفته توسط شرکت پیمانکار طرف قرارداد شهرداری انجام شده و چند نفر از کارگران شهرداری متاسفانه تعدیل شدند.

وی با بیان اینکه این کار برای من بسیار دردآور است، افزود: ارزش افزوده‌ای که در ماه گذشته برای شهرداری طبس وارد شده ۳۵۰ میلیون تومان است و درآمد شهرداری در اردیبهشت‌ماه تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان بوده، در صورتی که باید ۷۰۰ میلیون تومان ماهیانه به این شرکت‌ها حقوق بدهیم که نزدیک ۲۵۰ میلیون تومان در هر ماه زیر بار قرض می‌رویم و به این علت مجبور به تعدیل هستیم.

بهارستانی عنوان کرد: این تعدیل از شرکت‌های زیرمجموعه خدمات شهرداری است و ما تمام سعی و تلاش خود را کردیم که بتوانیم چند نفری که بیکار شدند را در جاهای مختلف از جمله سازمان میراث فرهنگی که اعلام نیاز برای کارگر کردند به کارگیری کنیم و افتخار از ما گرفته شده که بتوانیم با این دوستان همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر توان شهرداری بود و درآمدی کسب کنیم که نیاز به جذب نیرو داشتیم اولویت با این کارگران خواهند بود و برگردانده خواهند شد.

شهردار طبس گفت: با همت مسئولین شهرستان از جمله فرماندار ویژه و شورای شهر این مشکلات را به مرکز استان و آنها به مرکز کشور انتقال دهند و مشکلات شهرستان را بازگو کنیم.

وی تاکید کرد: اگر حق و حقوق مردم شهر طبس داده شود همه مشکلات رفع می‌شود و این همت مسئولین شهرستان و لطف مسئولین کشوری به شهر طبس را می‌طلبد.

منبع: طبس‌نیوز