🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس جلال  تاجیک – مديركل دفتر مناطق نمونه گردشگري و زيرساخت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفری یک روزه، ضمن شرکت در چندین جلسه کاری از زیرساخت های شهری و روستاهای گردشگری شهرستان طبس دیدن کرد.

جلال تاجیک که روز سه شنبه 17 اسفندماه با پرواز وارد طبس شده بود در فرودگاه مورد استقبال شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران قرار گرفت.

وی در بدو ورود به طبس در جلسه ای که با حضور فرماندار طبس، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان و معاونین فرماندار برگزار شد مسائل و موضوعات گردشگری شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

شهردار طبس با اشاره به اقدامات شهرداری در جهت بهسازی و زیباسازی شهر گفت: هسته مرکزی شهر به لحاظ بصری و نمای ظاهری وضعیت مناسبی نداشت. ما سعی کردیم هویت از بین رفته شهر و معماری اصیل طبس را احیا کنیم و معتقدیم زیباسازی محیط شهری نقش مهمی در رونق گردشگری و جذب مسافر و توریست دارد.

مهندس طوسی افزود: یکی دیگر از طرح های ما این است که محدوده ای در اطراف ارگ طبس را بعنوان بافت تاریخی و سنتی در نظر بگیریم و بخشی از میراث معماری طبس را در قالبی کوچک بازسازی کنیم.

شهردار طبس خاطرنشان کرد: ما برای احیای صنایع دستی و حمایت از تولیدات محلی بازارچه پنجشنبه روستا را راه اندازی کرده ایم و سردرب باغ گلشن را برای بازارچه نوروزی در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان و بخش های دیهوک و دستگردان گفت: موضوع گردشگری از مسائل کلیدی شهرستان است و توجه به این بخش می تواند شهرستان را متحول کند و در کنار معادن و ژئوتوریسم می تواند رونق اقتصاد و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.

مهندس طلایی مقدم افزود: بخش خصوص بصورت قوی در عرصه گردشگری ورود کرده و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در صورتی که زیرساخت های لازم در اختیار فعالان گردشگری قرار گیرد می توان به رونق بیش از پیش گردشگری امیدوار بود.

طلایی مقدم خاطرنشان کرد: با جرئت می توان گفت در موضوع بوم گردی ما حتی از استان یزد که سابقه زیادی دارد جلوتر هستیم و جوانان علاقه مند با سرمایه اندک خود اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند و ادامه این کار مستلزم حمایت و در اختیار گذاشتن زیرساخت های لازم مثل آب و برق و راه دسترسی و غیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت و وسعت شهرستان گفت: طبس بعنوان مبادی ورودی، ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری دارد ولی متأسفانه در حوزه زیرساخت هیچ توجهی نشده است و در سالیان گذشته بسیاری از نقاط هدف گردشگری مورد غفلت قرار گرفته است و امروز که با حضور فعال بخش خصوصی استارت کار زده شده است باید تسهیلات و زیرساخت های لازم ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس نیز با تأکید بر حمایت از بخش گردشگری گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نیز از هر کمکی که از دستشان ساخته باشد دریغ نخواهند کرد.

مهندس تاجیک در ادامه برنامه های خود در شهر طبس از بافت تاریخی و اقامتگاه های بوم گردی روستای کریت و روستای اصفهک بازدید کرد.

بازدید از پروژه بهسازی میدان امام و رواق های مرکزی شهر طبس، شرکت در همایش انجمن دیرینه شناسی و افتتاح موزه میراث زمین در سردرب باغ گلشن از دیگر برنامه های این روز بود.