🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی، به منظور شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان، وارد طبس شد.

وزیر ارتباطات طی سخنانی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس اظهار داشت: طبس برای ما مهم است و من به طبس آمده‌ام تا سلام گرم دکتر روحانی را به مردم فهیم شهرستان طبس ابلاغ کنم.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: طبس دارای قدمت تاریخی و موقعیت خاص ژئو استراتژیک در کشور و معبری برای اتصال برخی استان‌های مهم کشور است و وسعت این شهرستان که به‌عنوان وسیع‌ترین شهرستان ایران شناخته می‌شود، حتی از برخی کشورهای اروپایی نیز بیشتر است.

واعظی ذخایر و ظرفیت‌های سرزمینی طبس را سرمایه‌ای برای مردم این شهرستان دانست و یادآور شد: وسعت زیاد و جمعیت کم این شهرستان دلیلی است تا بیشتر تلاش کنیم که از مهاجرت مردم از این منطقه جلوگیری شود.

وی همچنین به نام‌گذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره و بیان کرد: اگر فقط همین دو موضوع، یعنی «تولید» و «اشتغال» در شهرستان طبس دنبال شود، آبادانی این منطقه را در پی خواهد داشت و دست‌یابی به این مهم، مستلزم همراهی، همدلی و کمک ملت و دولت در کنار یکدیگر است.

وی افزود: تلاش دولت همواره بر این استوار بوده که نگاه خود را از تهران و کلان‌شهرها، به نقاط دوردست که در گذشته به هر دلیلی از قبیل خشکسالی، کمتر توسعه یافته‌اند، معطوف کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما می‌دانیم که مردم مشکل معیشتی دارند؛ بیکاری از مسائل جدی کشور است؛ طی سال گذشته، با کسر ریزش‌های شغلی، 630 اشتغال جدید در کشور ایجاد شد اما با توجه به بیکاری انباشته موجود در ایران، این میزان اشتغال‌زایی، مشکل را رفع نمی‌کند و باید روند اشتغال‌زایی حداقل تا 5 سال ادامه یابد.

واعظی افزود: از ابتدای دولت یازدهم 28 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مختلف در شهرستان طبس سرمایه‌گذاری کرده که امروز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از 12 میلیارد تومان از این پروژه‌ها هستیم، ضمن اینکه طی 5 ماه آینده هم 7 میلیارد تومان دیگر سرمایه‌گذاری جدید انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نسل سوم تلفن همراه در شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک از شهرستان طبس توسعه یافته و نسل چهارم تلفن همراه نیز در شهرهای طبس و عشق‌آباد راه‌اندازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر 83 روستای شهرستان طبس از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند و شبکه تلفن ثابت نیز در 18 روستای این شهرستان توسعه یافته است.

وی یادآور شد: اجرای فیبر نوری برای معادن زغالسنگ پروده طبس و بهبود امکانات اینترنت و تلفن همراه در روستاهای هدف گردشگری این شهرستان را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در ابتدای این جلسه امام جمعه طبس، نماینده مردم طبس در مجلس، استاندار خراسان جنوبی، و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز طی سخنانی، ضمن خوش آمدگویی یه وزیر ارتباطات، به مهمترین مشکلات مربوط به این وزارتخانه در شهرستان طبس اشاره کردند.