🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? مراسم اهتزاز پرچم عزای سیدالشهداء(ع)
▪️ میدان انقلاب طبس

? مهدی مالک

 

? قلب طبس به تملک ارباب درآمد / اهتزاز پرچم ارادت طبسیها به “سالار شهیدان”

? ساعاتی مانده به آغاز ماه محرم الحرام ، ماه عزای تمام هستی، پرچم سیاه عزای امام حسین علیه السلام در طبس به اهتزاز درامد.

▫️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز _فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ عصر امروز دوشنبه بیست و نهم ذی الحجه، پرچم سیاه عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در میدان انقلاب اسلامی طبس با حضور عاشقان و دلدادگان آن حضرت از مردم و مسئولان، به اهتزاز در آمد.

▫️اهتزاز این پرچم در جای جای ایران اسلامی و سیاه پوش شدن شهرها دراین ایام بی شک ، نشانی از مهر مردم این سرزمین به سید و سالار شهیدان است و خود زبان گویایی برای پاسخ به کور دلانی است که وقیحانه و به خیال خام خود میخواهند فرهنگ عاشورایی را از دل این مردم بزدایند.

در آغاز مراسم با دعوت علی کدخدایی، مجری برنامه که از قاریان برجسته در طبس نیز هست, حاضران و عزادارن به محضر امام شهیدان, حسین بن علی علیه السلام ، خاندان مطهر و یاران باوفایش سلام داده و ادای احترام کردند و سپس شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب در میدان انقلاب اسلامی طبس طنین انداز شد.

▫️حجت الاسلام محمدی سخنران ویژه مراسم در میدان انقلاب اسلامی در میان مردم عزادار طبس گفت: امروز این جمعیت امده اند تا اعلام کنند ما عزاداریم به خاطر شهادت حسین چرا که تمام خوشبختی ما به خاطر پیوند با این خاندان است .

▫️وی افزود: عده ای در ظاهر شاید خوشبختی برایشان نباشد و گناهکار باشند اما در محفل امام حسین علیه السلام متحول می شوند. حرم امام حسین در گناهکاران هم اثر دارد و انقلاب درونی در آنان ایجاد و نور ایمان را در وجودشان زنده میکند.

▫️شهردار طبس نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه ای با خبرنگار طبس نیوز گفت: این پرچم به ابعاد ۶ متر در هشت متر “پنجاه متر مربع” در ارتفاع ۳۰ متری هرسال در همین میدان برافراشته می شود.

▫️وی افزود؛ هرسال اول ماه محرم و همزمان با تعویض پرچم بارگاه نورانی اباعبدلله الحسین، ما نیز پرچم مشکی را به نشانه ی عزاداری عمومی برپا می کنیم ، این نماد عزادار بودن ما برای فرزند پاک پیامبر و نشان این است که هرگز پیام عاشورا را فراموش نخواهیم کرد .

▫️در ادامه این مراسم که برای اولین بار در شهر طبس با حضور مردم و مسئولان ، به همت هیئات مذهبی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد ، همزمان با نوحه سرایی جلال ابراهیمی و حاج صادق قاضی زاده ، پرچم سیاه عزاداری سرور و سالار شهیدان در میان عاشقان و عزاداران آن امام مظلوم به اهتزاز درآمد .

▫️پرچم سیاه خبر آمدن محرم را می دهد و گویی خون دل زینب ، صدای دخترک سه ساله، ناله های رباب و صدای آب را همراه با نسیم در کل شهر می پراکند.

▫️پرچم میگوید که روزهای خونین زمین دوباره آمد، روزهای دل شکستگی زهرا و سرشکستگی آب . روزهای بی تابی کودکان شش ماهه .

▫️با چکاچاک شمشیر عباس علیه السلام و علی اکبر جوان ، بانگ هزار و چهارصد ساله ی زمان برای بیداری قلبها و دلها و شنوایی گوشها بلند می شود و شور و شعور حسینی دوباره بیدار خواهد شد.

▫️محرم آمد تا بار دیگر همراه با حزن و ماتم واقعه کربلا، به خاطر بیاوریم حسین علیه السلام و درس‌هایش را ، و مرور کنیم فلسفه قیامی را که تا امروز ، بیش از ده قرن زنده مانده و همواره پویا به مسیر تعالی ادامه داده است.

منبع: طبس نیوز