🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

✅ ویژه برنامه های روز درختکاری همراه با برگزاری دعای توسل در محل یادمان شهدای گمنام

تصویر: حسین شبانی

?توزیع ۵۰۰ اصله نهال بین مردم در طبس به مناسبت روز درختکاری

☘️سه طرح شهرداری برای بهبود فضای سبز

تعداد۱۳۰ نهال از انواع سازگار با طبیعت مناطق کویری امروز در بلوار شهدای گمنام طبس کاشته شد

به گزارش طبس نیوز: به مناسبت هفته منابع طبیعی شهرداری طبس با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امروز طی مراسمی با حضور مسئولان، تعداد ۱۰۰ نهال بادام و ۳۰ پاجوش خرما درمساحتی حدود ۲۷۰۰ متر مربع در بلوار شهدا کاشت.

بهارستانی یزدی در این مراسم گفت: ۳۰ پاجوش خرما به ارزش حدودی یک میلیارد ریال و تعداد ۱۰۰ نهال بادام اهدایی اداره منابع طبیعی در بلوار شهدا از ابتدای میدان معلم تا میدان راهداران کاشته می شود که ۵۴۰۰ متر مکعب خاکریزی برای آن انجام شده است.

وی همچنین از سه طرح خلاقانه شهرداری برای کمک به فضای سبزشهری نام برد و افزود: شهرداری در یک طرح ۵۰۰ نهال بین مردم توزیع و در طرحی دیگر به ازای ارائه هر ۵ کیلو مواد بازیافتی، یک نهال به شهروندان تقدیم میکند.

بهارستانی گفت: انتخاب شهروند نمونه در طراحی و اجرای فضای سبز جلوی منازل طرح دیگریست که برای آن یک کمیته ارزیابی تشکیل شده و همشهریان تا اردیبهشت ماه فرصت دارند فضای بیرونی منازل خود را برای شرکت در این طرح به بهترین نحو بیارایند.

وی افزود: هدیه شهروندان نمونه، حذف تعرفه فضای سبز از عوارض خدماتی این شهروندان خواهد بود که در روز زمین پاک تعیین خواهد شد.

شهردار طبس همچنین از کاشت ۲۲ درخت نخل و زیتون تلخ در مساحت ۲۰۰ متر مربعی ورودی شهرک گلشن طبس در این هفته خبر داد.