🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 4948

IMG 4948

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، برنامه مستند همسفر، کاری از شبکه مستند سیما با کارگردانی محمد مقنی باشی طی چند قسمت در طبس فیلم برداری گردید. شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس در این مستند به معرفی ویژگی های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جاذبه های گردشگری شهرستان طبس پرداختند. 

 

اولین قسمت این برنامه در باغ گلشن و بصورت مصاحبه با شهردار طبس ضبط گردید. مجید بهارستانی شهردار طبس در این برنامه ضمن معرفی باغ گلشن به ویژگی های اقلیمی و تاریخی طبس  اشاره کرد و با بیان برخی از جاذبه های گردشگری طبس و اعلام آمادگی شهرستان طبس برای پذیرایی از میهمانان از هموطنان خواست به شهر زیبای طبس که همچون نگینی در کویر است سفر کنند.

معرفی موزه میراث زمین واقع در ساختمان سردرب باغ گلشن، مصاحبه با محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس پیرامون تاریخ طبس، معرفی روستای تاریخی و کهن کریت توسط غلامحسین طاهری عضو شورای اسلامی شهر طبس و نمایش جاذبه های گردشگری شهرستان از دیگر بخش های ضبط شده در  مستند همسفر  می باشد.

در قسمتی دیگر از  ضبط این برنامه گوشه ای از توانمندی های بانوان طبس  به نمایش گذاشته شد.

زهرا حسین پور مسئول کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر طبس در این خصوص گفت: صنایع دستی نمادی از همت و توانمندی بانوان طبسی است. در این مستند بخش هایی از آداب و رسوم، بازی های محلی، صنایع دستی و هنرهای بومی و همچنین غذاهای محلی طبس به قلم تصویر در می آید. 

این مستند در ۶ قسمت۲۵ دقیقه‌ای بزودی روی آنتن شبکه مستند و برخی دیگر از شبکه‌های سیما خواهد رفت.

 

 [carousel source=”directory: images/news/1397/aban/hamsafar” limit=”22″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]