🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، شب گذشته نشست خبری شهردار طبس با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد. مهندس طوسی در این نشست ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، برنامه ها و اقدامات شهرداری را تشریح کرد.

شهردار طبس در ابتدای این نشست گفت: اهمیت خبر و رسانه بر کسی پوشیده نیست. پروژه های شهرداری دائماً در حال انجام است و گزارش ها باید هر روز ارائه شود لذا خبرنگاران باید توجه داشته باشند که آمار و ارقام پروژه ها ممکن است هر لحظه تغییر کند.

مهندس طوسی خاطرنشان کرد: طبق ماده 55 قانون شهرداری ها، ما وظایف گسترده ای بر عهده داریم اما عملکرد ما محدود به بودجه تنظیمی است و با توجه به مقتضیات زمان بسیاری از برنامه ها تغییر می کند لذا ما ناچاریم بر اساس تحقق بودجه پیش بینی شده حرکت کنیم و در تکمیل پروژه ها و اجرای برنامه ها به محدودیت های بودجه ای توجه داشته باشیم.

وی افزود: درآمد شهرداری از طریق وصول عوارض و بهای خدماتی است که نرخ آن هرسال با پیشنهاد شهرداری توسط شورا تصویب می شود. در جهت رفاه حال شهروندان در سال 96 افزایش تعرفه نداشته ایم و با احتساب تورم در واقع تعرفه ها کاهش یافته اند.

شهردار طبس در خصوص وضعیت تراکم شهر گفت: جمعیت شهر نسبت به مساحت کم، ولی محدوده خدمات رسانی بسیار گسترده است و به همین دلیل در بسیاری از شاخص ها ما ضرر می کنیم و اعتبار کمتری دریافت می کنیم. این در حالی است که تراکم بیشتر به معنی خدمات رسانی بهتر و آسان تر و دریافت درآمد بیشتر است.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص پروژه بازسازی میدان امام گفت: ایده و طرح انجام این کار از خرداد سال 92 مطرح شد اما بنا به دلایلی اجرای آن به زمان حال موکول گردید. هدف از اجرای این پروژه، احیای معماری سنتی بازار و بازیابی هویت از دست رفته شهر در زلزله سال 57 بود. مطالعات گسترده و زمان زیادی صرف شروع این پروژه شده است. مصالح مورد نیاز این پروژه نیز بطور اختصاصی در اصفهان برای طبس ساخته می شود.

شهردار طبس در خصوص هزینه اجرای پروژه بازسازی میدان امام گفت: حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان سفارش و سند تنظیم شده و تاکنون 600 میلیون تومان پرداخت شده است. پیش بینی می شود فاز اول این پروژه نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه در بر داشته باشد. بخشی از هزینه ها نیز با مشارکت اصناف تأمین خواهد شد.

وی افزود: میدان امام سمبل و برند طبس است و ما سعی کردیم با استفاده از مصالح با کیفیت و با دوام و قیمت مناسب، اقدامی ارزشمند و ماندگار برای شهر انجام دهیم.

شهردار طبس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت مالی شهرداری گفت: به حمدالله انضباط مالی خوبی بر شهرداری حاکم شده است. بودجه امسال 14 میلیارد تومان بوده که 100 درصد محقق شده و بدهی شهرداری در حدود 5 میلیارد تومان است و همچنین از ادارات 12/5 مییلیارد تومان طلبکار هستیم.

مهندس طوسی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در دوران تصدی خود گفت: 11 مورد تکمیل و احداث بوستان محله ای در 20 ماهه اخیر انجام شده است. در سال 94 تکمیل پارک خندق، احداث بوستان ترابی زاده، بوستان امام سجاد، بوستان ائمه بقیع، فاز 2 شهدای گمنام، تکمیل سکوهای نهرین و بوستان زیباشهر را داشتیم و در سال 95 نیز افتتاح بوستان مهر، بوستان نماز و آغاز احداث پارک بانوان و بوستان واعظ 20 را کلید زده ایم.

در پایان مراسم خبرنگاران و اصحاب رسانه با شهردار طبس عکس یادگاری گرفتند.