🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

✅دیدار نوروزی کارکنان شهرداری طبس با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدی امام جمعه طبس

◀️ مجید بهارستانی یزدی در این دیدار گزارشی از اقدامات نوروزی شهرداری ارائه کرد.

◀️ امام جمعه طبس با تقدیر از تلاش های کارکنان شهرداری، رمز پیشرفت را وحدت و اتحاد دانست و بر همدلی و همراهی همه مسئولین در توسعه شهر تاکید کرد.

◀️ وی از مدیران شهری خواست توجه ویژه ای به قشر محروم و مناطق کم برخوردار داشته باشند.

?روسای ادارات عمران و شهرسازی و خدمات و ایمنی شهری نیز گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کردند.

?روابط عمومی شهرداری طبس

 

#شهر_را_با_وحدت_می‌سازیم
#تفرقه‌افکنان_مخل_توسعه_طبس
#از_انعطاف_قانون_استفاده_کنید
#از_شهرداری_قدردانی_می‌کنم

? حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در دیدار نوروزی شهردار و کارکنان شهرداری طبس گفت: مردم قدرشناس هستند و از خدمات شهرداری قدردانی می‌کنند و کتر وقتی برای رضای خدا باشد حتما خلق را هم راضی خواهد کرد.

? امام جمعه طبس افزود: شهرداری‌ها اگر چه زیر مجموعه وزارت کشور است اما به نوعی شورایی و با نظر عمومی مردم اداره می شود و بر همین اساس یک طرف با حق الناس و یک طرف با حق الله روبرو می‌باشد و این حساسیت وظیفه کارکنان شهرداری را بیشتر می کند.

? وی به برخی مشکلات اقتصادی و تنگدستی بعضی افراد جامعه بدلیل بحران‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: هیچکس مجاز به عدول از قانون نیست اما قانون چوب خشک هم نیست و انعطاف دارد و وقتی می‌بینیم که امام عظیم‌الشان می‌فرماید به محرومان برسید؛ می رساند که باید برای کمک به این قشر قوانین را که وحی منزل نیست، کمی انعطاف دهیم و اگر چه مجاز به نقض قانون نیستیم ولی گاهی می شود با کمی انعطاف هم کار مردم راه بیفتد و هم شهرداری بتواند کار را پیش ببرید.

? این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عوارض که بعضی خانواده‌ها متاسفانه کمی به آن کم لطفی دارند در عین انعطاف می شود اخذ کرد و در عین رعایت قانون می‌شود با مردم مدارا کرد که هم مردم منتفع از مزایا باشند و هم شهرداری به حق خود برسد و البته شهروندان هم بعنوان یک حقوق شرعی باید عوارض شهرداری را بموقع بپردازند تا خدمات بهتری به جامعه ارائه شود و اگر کسی خدماتی را دریافت کرد و عوارض نپرداخت یعنی به حقوق دیگران تعدی کرده است.

? امام جمعه طبس از تلاش‌های مطلوب مهندس بهارستانی قدردانی و تاکید کرد: مناطق شهری همه یکسان نیستند و برخی نیاز به توجه بیشتری دارند و تا جایی که ممکن است به مناطق کمتر توسعه یافته ورود کنید و در حد امکان کار بیشتری در آنها انجام دهید.

? وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال اشاره کرد و گفت: سال رونق تولید است و امیدواریم در دستور کار همه مردم و بویژه شهرداری باشد و سعی کنید تولید کننده بویژه در حوزه فضای سبز باشید و به تولید کنندگان بومی هم بها دهید تا بشود به دغدغه رهبری جامه عمل پوشاند.

?? دکتر محمدی به افتخارات شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: آمریکا دو بار در طبس شکست خورده که یک افتخار آن ۵ اردیبهشت بود که نماد استکبارستیزی و امداد غیبی شد و می‌طلبد در میدانی که به همین نام هم در شهر وجود دارد، نماد یا المانی طراحی شود که معرف داستان ابابیل و شکست ابرهه باشد و تاریخچه طبس در واقعه ۵ اردیبهشت بعنوان یک تاریخ فاخر انقلاب و منطقه زنده نگه داشته شود.

? وی تصریح کرد: طبس یک شهر جهانی است و شاید کمتر شهری در کشور این شهرت بین المللی را داشته باشد که بخشی از ان به حوادث صحرای طبس برمی گردد و این موضوع باید پررنگ شود.

? امام جمعه طبس به موضوع حساس وحدت جامعه اشاره کرد و افزود: در سال پیش رو تلاش کنیم با مهربانی و سعه صدر برای توسعه ماندگار شهرستان، اختلافات مسئولان باهم و مردم نیز به حداقل برسد و همه در کنار هم، اجازه ندهیم عده‌ای به بهانه‌های بی‌اساس، موجب شناساندن چهره‌ای زننده و پراختلاف از این مردم نجیب و متدین و ولایتمدار شوند.

? حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات بسیار خوب در حوزه شهری و استقبال از نوروز ۹۸ از سوی شهرداری طبس، برخی مشکلات مطروحه از سوی شهروندان را بازگو و خواستار رسیدگی با آنها شد.

? شهردار طبس در این دیدار ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده از مساعدت دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان قدردانی کرد و شورای اسلامی شهر را بازوی توانمند مدیریت شهری برشمرد.

? مهندس بهارستانی شهرداری را موسسه‌ای عام‌المنفعه و فارغ از نگاه‌های سیاسی برشمرد و گفت: برای توسعه و آبادانی شهر دست همه همشهریان و مدیران را به مهر می‌فشاریم و با پرهیز از حواشی و سیاسی‌کاری، تنها به اعتلای طبس زیبا مصمم هستیم که در این راه، ارشاد امام جمعه و راهنمایی و نظارت اعضای شورای اسلامی شهر، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

✍️ سید ابوالفضل حقانی