🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس سیدعلی اکبر پرویزی سه شنبه شب در جمع مردم طبس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تشریح برنامه های دولت در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح اقدامات انجام شده گفت: مجموعه سرمایه گذاری در حوزه زغال سنگ استان بیش از سه هزار میلیارد تومان است و با افزایش قیمت زغال ورود سرمایه گذاران به این حوزه بیشتر شده است.

وی یادآور شد: مهمترین کاری که در طبس می توان انجام داد استفاده از ظرفیت خدادادی زغال سنگ است.

پرویزی با بیان این که نیروگاه حرارتی طبس سالانه دو میلیون زغال سنگ نیاز دارد، افزود: برای تامین این میزان زغال سنگ باید حداقل ۶ هزار نفر نیروی انسانی در معدن به کارگیری شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با کمک رئیس جمهوری آب شرب در خراسان جنوبی در سه بخش تامین می شود.

وی افزود: بخش اول تامین آب شرب از شرق استان از آهنگران نهایی و مطالعات آن انجام شده و امیدواریم در لایحه ۹۷ اعتبار آن پیش بینی شود که قاین و زیرکوه از آن بهره مند شوند.

پرویزی درباره خط انتقال آب به استان بیان کرد: تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب انتقال آب به شهرستان طبس که تا پیش از این مختص طبس بود را اواخر سال گذشته به ما ابلاغ کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هم ظرفیت این خط انتقال را افزایش دهند و هم این که ابتدا از مسیر طبس به نیروگاه حرارتی خط انتقال انجام شود تا بتوان تا کامل شدن خط از چاه های این نیروگاه استفاده کرد.

وی افزود: با افزایش حجم انتقال آب از ۱۰ میلیون به ۲۷ میلیون متر مکعب در صورت تکمیل خط انتقال علاوه بر طبس برای شهرستان های سرایان، فردوس و بشرویه تامین آب می شود.

پرویزی بیان کرد: عامل توسعه در هر منطقه مردم، نخبگان و چهره های مردمی و تاثیرگذار اجتماعی آن هستند.

وی با بیان این که توسعه فقط به پول وابسته نیست افزود: اگر همه زیرساخت های صنعتی و عمرانی برای توسعه فراهم باشد اما فرهنگ توسعه در آنجا قوی نباشد قطعا توسعه با چالش مواجه خواهد شد.

پرویزی اظهار کرد: این که توجه مسئولان عالی کشور را به سمت استان هدایت کنیم کار مهمی است که در طول این یک سال به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: نخستین سفر رئیس جمهوری در سال ۹۶ به استان خراسان جنوبی بود و تصمیمات خوبی که گرفته و ابلاغ شد شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.