🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

06

06

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، مجموعه مدیریت شهری صبح امروز با حجت الاسلام محمدی امام جمعه تازه منصوب طبس دیدار و گفتگو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس در آغاز مراسم، با تبریک انتصاب امام جمعه طبس و ابراز خرسندی از توفیق حضور در محضر ایشان برای مرحوم مهاجریان امام جمعه فقید طبس آرزوی علو درجات کرد.

محمود امینی در توصیف ویژگی های طبس گفت: شهرستان طبس، دارای وسعت و قدمت زیاد و از قدیم به دروازه خراسان معروف بوده است. نامه امام رضا(ع) به عامر بن زروامهر حاکم وقت طبس، نشان دهنده اعتماد حضرت و عمق تشیع و دوست داری مردم این دیار نسبت به اهل بیت علیهم السلام است و نشان می دهد که طبس همواره مهد تشیع بوده است.

امینی افزود: طبس در انقلاب اسلامی پیشگام بوده  و حتی در زلزله سال ۵۷که بیش از سه چهارم جمعیت شهر طبس از بین رفت باز هم شاهد تظاهرات مردم بر علیه رژیم شاه بودیم.

عضو شورای عالی استانها خاطر نشان کرد: محدوده خدمات رسان شهرداری خیلی وسیع است و از این لحاظ کارکنان و کارگران شهرداری تحت فشار و سختی بوده و بصورت 24 ساعته مشغول خدمات دهی به شهروندان هستند.

شهردار طبس نیز با گرامیداشت یاد و نام مرحوم مهاجریان، انتصاب امام جمعه جدید طبس را تبریک گفت و مقدم حجت الاسلام محمدی را به طبس گرامی داشت.

مجید بهارستانی در ادامه گفت: محدوده خدمات رسانی طبس ۱۷۰۰ هکتار است و این وسعت زیاد در کنار تراکم  پایین جمعیت، خدمات رسانی را مشکل می کند.

وی افزود: شهرداری یک نهاد صرفا خدمت رسان هست و هر کس با هر گرایش و عقیده و مذهبی از خدمات شهرداری بطور یکسان بهره مند می شود.

شهردار طبس با اشاره به کاهش حمایت دولت از شهرداری ها گفت: شهرداری طبس در حال حاضر بیش از یک و نیم برابر بودجه سالانه اش بدهی دارد و استانی شدن توزیع مالیات بر ارزش افزوده باعث شده که طبس با بیشترین پرداخت مالیات در استان از این موضوع متضرر شود اما این مسئله باعث نشده که خدمات رسانی شهرداری به مردم کمرنگ شود.

بهارستانی در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده بجا از صنعت توریسم گفت: باید از حضور شش میلیون زائر و مسافر که سالانه به طبس سفر می کنند در جهت رونق اقتصادی شهر استفاده کنیم و لازمه این کار این است که پروژه های شاخصی در شهر اجرا کنیم تا نام و آوازه طبس جهانی شود و بتوانیم حق شهرستان را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه طبس با عرض خیر مقدم و خوشآمد به مجموعه مدیریت شهرداری، یاد و خاطره امام جمعه فقید شهرستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان را گرامی داشت و این حضور را موجب دلگرمی خود دانست.

وی با اشاره به سوابق کاری خود گفت: در دوران فعالیت خود همواره با شهرداری ها ارتباط داشتم و مردم مرا بیشتر بخاطر کارهای عمرانی می شناختند. برای پیشبرد اهداف و برنامه های شهر و شهرداری آماده همکاری هستم و از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد. هر کدام از ما باید یک گوشه از کار را بگیریم و در دوران مسئولیت خود که ماندگار نخواهد بود باید دین خود را به اسلام و انقلاب و این مردم ادا کنیم.

امام جمعه طبس افزود: از سخنان شهردار و رئیس شورای شهر فهمیدم که به حیطه کاری خود اشراف دارند و به مسائل آگاه هستند. قطعاً این شناخت و آگاهی موجب برکت و موفقیت خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: شهرداری یک ارگان مردم نهاد است و هیچ نهادی مثل شورا و شهرداری مردمی نیست. در فرهنگ اسلامی و تفکر انقلابی ما مسئول باید نوکری مردم را بکند. تلقی امام در رده های مسئولیتی اینگونه بود. داشتن روحیه خدمت به مردم موجب محبوبیت و موفقیت می شود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه تفاوت هایی بین مردم از نظر مالی وجود دارد گفت: عوارض و بهای خدمات شهرداری باید پرداخت شود تا بتوان به مردم خدمات رسانی کرد اما از طرف دیگر برخی از افراد جامعه در پرداخت عوارض خود دچار مشکل هستند لذا باید در برخورد با مردم و اعمال قانون انعطاف لازم را داشته باشیم و بیش از هرچیز حق الناس را رعایت کنیم.

امام جمعه طبس در پایان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های شهرسازی برمبنای معماری اسلامی و تاریخی طبس باشد و تلاش شود که منافع مادی و منافع معنوی مردم  در کنار هم تامین شود.

 

[carousel source=”directory: images/news/1397/ordibehesht/emamjome” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]