🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

♦️قسمت اول

❇️ #مهندس_بهارستانی شهردار طبس و #آقای_امینی ریاست محترم شورای اسلامی شهر بهمراه چندتن

از مسئولین شهرداری طبس در ۱۹ مردادماه و بمناسبت #روز_خبرنگار و پاسداشت آن، پاسخگوی خبرنگاران در محل اجرای پروژه های درحال اجرای شهرداری طبس شدند.
? #مهندس_بهارستانی ابتدا به تغییرات اعمال شده در شهرداری طبس از جمله نمای ساختمان شهرداری با طرح سنتی، تعیین چارت اداری جدید ،بهبود خدمات الکترونیک شهروندان اشاره کرد و افزود:
❇️ #ساختمان شهرداری طبس بعد از چند سالی که به حالت فرسوده در آمده بود به شهرداری رنگ تازه ای داد تا با مرمتی ساده با خشت و گل نمای شهرداری را تغییر دهد.
چون مهمترین اداره ای است که در شهر بیشترین رفت و آمد در آن وجود دارد.لازم‌به ذکر است اجرای این طرح توسط مهندسین شهرداری انجام شده است. و تنها با وسایلی که چند سالی بلا استفاده بود در شهرداری بود انجام گردید.

♦️ قسمت دوم

❇️ همچنین مهندس بهارستانی در مورد #فضای_داخلی خود شهرداری هم گفت:ما توانستیم فضای بلا استفاده در داخل شهرداری را حذف کنیم و با کمترین هزینه و برای بهبود به امر ارباب رجوع طرحی نو را برای عزیزان بوجود آوریم.
❇️ وی همچنین در مورد #چارت_اداری شهرداری گفت: با اینکه اداره شهرداری طبس در درجه هفتم قرار دارد شهردار یک معاون و سه رئیس اداره نیز خواهد داشت، اداره خدمات و ایمنی شهری،اداره توسعه مدیریت منابع و اداره عمران و شهرسازی که توانستیم این ادارات را تفکیک کنیم و هر کدام در یک از قسمت از شهرداری شروع بکار کنند.

❇️ وی در مورد #خدمات_الکترونیک شهری توضیح داد و گفت این طرح طوری برنامه ریزی شده که تمام پرونده ها اسکن داده میشود ارباب رجوع میتواند از طریق اینترنت برای تثبت پروانه و همچنین کارای دیگر از جمله عوارض و پرداخت آن اقدام کند. این سیستم برای اینکه بتواند بهتر عمل کند باید تمام زیرساختهای شهر ممیزی شود که اینکار صورت گرفته و فقط قسمتی از شهر آن هم منطقه دیهشک است که در حال انجام است. برای این کار همچنین باید طرح تفصیلی مصوب شود. ۱۵تا ۲۰هزار پرونده بایگانی است که باید همه آنها اسکن شود. برای اجرای این طرح زیر ساختهای خود سیستم شهرداری است که بتواند نصب و ‌ارتقا داده شود تا خدمت رسانی صورت پذیرد. که در حال حاضر برای ۱۵هزار پرونده ثبت و ساماندهی شده هزینه ای که انجام گرفته ۱۷۵ میلیون تومان بوده است.
? وی افزود: اگر تعداد و آمار #پرونده ها بالا رود قطعا هزینه هم بالا خواهد رفت.مهندس بهارستانی در مورد هزینه نمای شهرداری طبس گفت:کل هزینه انجام شده برای طراحی و بازسازی نمای شهرداری که توسط خود مهندسین شهرداری انجام شد ۲۰تا۳۰میلیون بوده است.

❇️ مهندس بهارستانی در ادامه به پروژه بزرگ #پاساژ_طبسیان گریزی زد و گفت: پروژه پاساژ طبسیان پس از 15 سال شروع به کار کرد و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
این پروژه به کندی پیش میرفت و باعث مشکلاتی شد و پیمانکار نتوانست آن طور که شایسته است مسئولیت پذیر باشد.
?وی یادآور شد: این پاساژ دارای 64 باب مغازه است و پارکینگ به مساحت دو هزار متر و با هزینه چهار میلیارد تومان و هزینه کل آن تاکنون بالغ بر 20 میلیارد تومان برآورد شده است.

❇️ مهندس بهارستانی در خصوص پروژه #بلوار_منا گفت: این طرح ترافیک هسته اصلی شهر را تخلیه میکند و مسیر رفت و آمد شهرک های رضوانشهر، زیباشهر، شهید صدوقی و امام حسین(ع) را آسان تر میکند.
?وی تاکید کرد: شهرداری به تمام اداراتی که برای تاسیسات این پروژه اقدام کردند اعلام کرده اگر برنامه تاسیساتی دارند اقدام کنند که اگر این پروژه به پایان برسد تا 15 سال دیگر مجوز به آنها داده نمی شود.
?شهردار طبس افزود: در حال حاضر اداره آب و فاضلاب اقدام به اجرای تاسیسات آبی کرده که باید سریعتر انجام دهد.
?وی هزینه برآورد شده برای این پروژه را پنج میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون سه میلیارد برای این طرح هزینه شده است.
?بهارستانی با اشاره به پروژه #بلوار_شهدای_گمنام گفت: یکی از مهمترین بلوارهای شهر که شهرداری به مهندسین خود اعتماد و طرحی را پیشنهاد کرد و توسط خانم عزیزاده اجرا شد بلوار شهدای گمنام طبس است که در آینده از زیباترین محورهای درون شهری خواهد شد.

❇️ مهندس بهارستانی در خصوص بلوار جدید #حدفاصل_بین_مسکن مهر تا #میدان_شهدا نیز به توافق شهرداری با زغالسنگ طبس اشاره کرد و گفت: در آینده توافقی صورت میگرد که طی آن بلواری از میدان شهدا تا مسکن مهر ساخته می شود.
?وی با بیان اینکه 50 متر از این بلوار انجام شده، گفت: هزینه برآورد شده برای این طرح 700 میلیون تومان و هزینه کلی آن پنج میلیارد تومان است.

❇️ شهردار طبس در خصوص بازسازی #میدان_معلم گفت: ابتدا مقرر شد درختان اکالیپتوس حذف شود ولی کارشناسان اعلام کردند باید خاک آن که دچار آلودگی است عوض شود.
?بهارستانی خاطرنشان کرد: 40 سانتیمتر خاک جدید جایگزین شد و پس از هفته دولت، طرح میدان معلم دوباره آغاز خواهد شد.
?بهارستانی با اشاره به جمعیت 45 هزار نفره طبس و مساحت 1700 هکتاری شهر تاکید کرد: طبس به سالیانه 150 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که بتواند پروژه های خود را به سرانجام برساند.

✍️دانیال_توسلی

❇️ روابط عمومی شهرداری طبس