🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

♻️ جلسه برنامه ریزی دهه امامت و ولایت در محل نهاد امامت جمعه با حضور مسئولان شهرستان و هيئت امنای هیات مذهبی طبس درحال برگزاری می باشد.

امام جمعه طبس:
#غدیر عید اکبر است/ دارالمومنین طبس در این دهه متفاوت جلوه کند.

امام جمعه طبس در جلسه هماهنگی جشن های دهه ولایت با تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت گفت: شیعیان متهم هستند به اهل گریه و عزا و این نقد بر ما وارد می کنند اما فرهنگ اصیل شیعی برگرفته از احادیث و روایات است که در غم ائمه عزادار و در شادی آنها جشن می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: غدیر عید اکمال دین شد، چون دین سرپرست پیدا کرد و دلیل عظمت این عید همین که خدا با قرار دادن رسالت به پیامبر بزرگ اسلام، نصب امیرالمؤمنین علی (ع) بر دین اسلام را مدیریت می کند.

وی تاکید کرد: عید غدیر، عید اکبر است برای مسلمین و ادعیه، نمازها، اطعام دادن و مراسم زیادی برای بزرگداشت این عید وجود دارد.

رئیس شورای شهر طبس نیز در این جلسه گفت: اعیاد قربان و غدیر هرکدام سمبل یک عزت در دین مبین اسلام است و از بندگی و عبودیت تا اکمال دین خطاب می شود که خود حاوی پیام های والایی است.

محمود امینی افزود: در کلام و خطبه حضرت علی (ع) تا زمان کنونی نکته و خطابه دارد و این از عظمت امیرالمومنین (ع) است.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای طبس غیر از شیعیان را میزبان نبوده و این سندی از اصالت دینی این شهرستان است و هین امر موجب شده تا طبس بعنوان دروازه خراسان ثبت شود.

امینی تاکید کرد: در جشن ها و سخنرانی ها محتوای مطالب و شعور حاکم برآنها مهمتر از شور است و البته محافل طبس دارای شور و معرفت بوده است.

#برنامه_های_شاخص

گفتنی آذین بندی شهر با 3 کیلومتر ریسه لامپ رنگی و 1 کیلومتر ریسه پارچه ای، جشن سلام دهه ولایت ویژه بانوان، دو جشن محله ای شهروند در طول دهه ولایت و هفته دولت و کارگاه های آموزشی ویژه خانواده و ترویج ازدواج های آسان از برنامه های مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری_ ادارت تبلیغات اسلامی_ورزش و جوانان_ اوقاف و امور خیریه_ امور برق_ امور آبفای شهری_ فرهنگ و ارشاد اسلامی_ بسیج خواهران و شبکه بهداشت است.

در اجرای برنامه های فوق معاون استاندار و فرماندار ویژه و امام جمعه شهرستان و هيئت های مذهبی طبس مساعدت شاخصی دارند که در این جلسه مورد تقدیر قرار گرفت.