🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس جلسه کارگروه فرهنگی هنری شهرداری شب گذشته با حضور شهردار، هنرمندان، استادکاران و کارشناسان شهرداری برگزار شد. در این جلسه در خصوص فضاسازی و زیباسازی شهر در ایام نوروز گفتگو و تبادل نظر شد و طرح های ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار طبس در ابتدای جلسه، فضاسازی و زیبایی محیط شهری را موضوعی مهم عنوان دانست و خاطرنشان کرد: ایام نوروز برای شهر طبس به دلیل حضور خیل عظیم مسافرین، یک فرصت طلایی است و ما باید تلاش کنیم با ارائه فضایی مطلوب و مناسب شهر طبس را آن طور که شایسته است معرفی کنیم.

مهندس طوسی افزود: به منظور شناسایی هنرمندان و دریافت نظرات و بازخوردهای مردمی مسابقه طراحی المان نوروزی برگزار گردید و طرح های خوبی دریافت شد. همچنین قرار است تعدادی المان نوروزی از شهرداری مشهد تأمین گردد و تعدادی المان و طرح نوروزی نیز توسط هنرمندان بومی و با استفاده از امکانات محلی اجرا شود.

شهردار طبس با اشاره به تأکید فرماندار بر خلق نوروز متفاوت گفت: تا پایان سال فاز اول پارک بانوان افتتاح می شود و با تکمیل طرح های بهسازی میدان امام و رواق های بازار تلاش خواهیم کرد با استفاده از المان های بومی و سنتی، چهره متفاوتی از شهر را به نمایش بگذاریم.

در ادامه جلسه هنرمندان و کارشناسان حاضر در جلسه، طرح ها و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و موارد ذیل به تصویب رسید:

– مقرر شد جشن های عیدانه به مدت 5 روز با همکاری هنرمندان بومی در باغ گلشن برگزار شود.

– مقرر شد در فضاسازی میدان شهدا از ظرفیت ناحیه مقاومت بسیج و بنیاد شهید و با تأکید بر المان های جبهه و جنگ استفاده شود.

– مقرر شد طاق پوکه ها و تمثال امام و رهبری بالای ان به نحو مناسبی نورپردازی شود.

– مقرر شد المان فانوس در خیابان خرمشهر به نحوی متناسب با ایام نوروز بازطراحی و فضاسازی شود.

– مقرر شد کمیته زیباسازی شهرداری طبس طرح های ارائه شده توسط هنرمندان را بررسی نموده و پس از تأیید، مصالح و لوازم مورد نیاز را برای اجرا در اختیار قرار دهد تا در اسرع وقت عملیات ساخت و نصب آغاز گردد.