🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، پروژه بهسازی میدان مرکزی شهر طبس و فاز اول بازسازی رواق های بازار طی مراسمی روز شنبه 28 اسفند با حضور مسئولین و جمعی شهروندان به بهره برداری رسید.

شهردار طبس در خصوص شرایط اجرای پروژه گفت: از ابتدای شروع بکار شورای چهارم استارت این طرح زده شد، دغدغه ما تأمین هزینه های پروژه بود. جلساتی در فرمانداری برگزار گردید و در نهایت با حمایت فرماندار و همکاری دستگاه های خدمات رسان و فرماندهی انتظامی و پلیس راهور، همراهی کسبه و اتاق اصناف و کار شبانه روزی که صورت گرفت، امروز شاهد افتتاح طرح بهسازی میدان امام هستیم.

مهندس طوسی با تقدیر از تلاش و کوشش واحدهای اجرایی و عوامل شهرداری افزود: ما خودمون اجرا کننده کار بودیم و پروژه را به پیمانکاران واگذار نکردیم. تهیه مصالح بر عهده خدمان بود و برای برخی امور، از پیمانکاران جزء استفاده کردیم.

شهردار طبس در خصوص ادامه طرح گفت: حدود 80 درصد کار انجام شده و به دلیل اینکه خلل بیشتری در فعالیت کسبه محترم ایجاد نشود پروژه را موقتاً تعطیل کردیم و در سال آینده پروژه ادامه خواهد یافت.

مهندس برجیان مشاور طرح در خصوص اهداف پروژه بهسازی هسته مرکزی شهر گفت: هدف اصلی، رفع اغتشاشات بصری و پاکسازی منظر شهری بود. ما سعی کردیم علاوه بر بهره گیری از الگوهای معماری ایرانی و اسلامی، فضایی را ایجاد کنیم که برای مجاورین و گردشگرانی که وارد شهر می شوند حس و حال خوبی تداعی شود.

برجیان افزود: مراحل مختلف این پروژه شامل عملیات  بازسازی بدنه میدان، جداره مغازه ها، تعریض سقف و کف سازی بود. در خصوص میدان مرکزی شهر نیز سعی شد با استفاده از خطوط منحنی، محیطی با لطافت و فضایی گرم و صمیمی بوجود آید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در خصوص چگونگی آغاز پروژه گفت: در جلساتی که پیش از شروع کار برگزار شد، احتمال تکمیل پروژه تا پایان سال در حد 50 درصد بود اما با برگزاری جلسات متعدد و بررسی توانمندی و ظرفیت کاری شهرداری به این نتیجه رسیدیم که می شود کار را آغاز کرد.

مهندس طلایی مقدم افزود: اجرای این پروژه در مدت زمان بسیار کم و در شرایطی که هر روز به انتهای سال نزدیک می شدیم کار سخت و بزرگی بود. همه عزیزان شهرداری همت کردند. تک تک کارگران زحمت زیادی کشیدند و هر روز کار جهادی انجام شد.

فرماندار ویژه طبس رمز موفقیت این پروژه را وحدت و همدلی دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع نشان داد که همدلی و همزبانی در طبس جواب می دهد و اگر این همدلی تشدید شود باز هم می توان شاهد اجرای پروژه های موفقت آمیز در طبس و در کل شهرستان بود.