🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 7336

IMG 7336

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس طی مراسمی با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس، مسئولین دستگاه های اجرایی و جمعی از فرهنگ دوستان، خانه فرهنگ طبس و نگارخانه گلشن در محل سردرب باغ گلشن بازگشایی شد.

امام جمعه طبس در مراسم افتتاح این خانه، فرهنگ را یک سرمایه معنوی معرفی کرد و افزود: حضرت علی علیه السلام در سخنی می فرمایند چه بسیار سخنان و کلام هایی که از شمشیر اثرگذارتر هستند و این سخن نقش مهم هنر در اجتماع را نشان میدهد.

وی با بیان این که امام راحل معتقد بود انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است گفت: اگر امروز ایران در جهان مطرح است به برکت قدرت تسلیحاتی نیست بلکه به برکت قدرت فرهنگی است.

وی افزود: فرهنگ در تعالیم دین جایگاه بزرگ و عظیمی دارد که اگر ما این جایگاه را دریابیم و به آن توجه کنیم اثرات فراوانی را در کشور شاهد خواهیم بود.

 وی ابراز امیدواری کرد این مرکز، مرکز رشد و تعالی فرهنگ شهر طبس و جایگاه و موقعیتی برای معرفی اصالت فرهنگی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی طبس نیز با بیان اینکه ظرفیت انسانی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی طبس مظلوم واقع شده است گفت: نیاکان ما در این عرصه چیزی کم نگذاشتند.

وی افزود: امیدواریم با وجود خانه فرهنگ این ظرفیت بی نظیر طبس را معرفی کنیم و اینجا پناهگاهی برای هنرمندان، شاعران و دیگر صنوف و محل آموزش تبادل فکر برای نیروی نخبه طبسی ساکن و غیر ساکن باشد

سید حمید حقی مدیر خانه فرهنگ طبس نیز در آیین افتتاحیه خانه فرهنگ گفت: این خانه با حکم شورای اسلامی شهر سر پا شد و به لحاظ ساختاری زیر مجموعه شهرداری طبس محسوب می شود.

وی افزود: این خانه با هدف ایجاد مکانی جهت برگزاری نشست ها انجمن های ادبی فرهنگی و هنری و فعالیت های کارگاهی و بعضاً آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شده است.

در این جلسه همچنین پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای اسلامی جهت برپایی نمایشگاه طبس شناسی در ایام نوروز تعهد شد.

 

[photo_gallery source=”directory: images/news/1397/esfand/farhang”]