🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 0899

IMG 0899

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، جلسه پرسش و پاسخ شهروندان از مسئولان شب گذشته با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مسئولین اجرایی طبس در محل هیئت ابوالفضلی طبس برگزار شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر طبس در ابتدای مراسم گفت: ما این اصل را سرلوحه کار قرار دادیم که شورایی یکدست و منسجم باشیم و از توانمندی تک تک اعضا استفاده کنیم و در هنگام منفعت منطقه و شهرستان همدل و همصدا باشیم چرا که تاکنون از تفرقه و جدایی خسارت های زیادی دیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم این است که سلامت و پاکدستی و آرامش را در محیط شورا و شهرداری پیاده کنیم و به حمدالله طبق گزارش های مردمی تاحدودی این موضوع محقق شده است.

محمود امینی افزود: اعتماد عمومی موضوع مهمی است و باید اعتماد مردم بیش از این جلب شود.همه امور در شهرداری باید بر اساس کارشناسی و مطالعه دقیق انجام شود.

عضو شورای عالی استانها در ادامه تأکید کرد:  شرکت های پیمانکار شهرداری در قالب یک شرکت توانمند تجمیع شده و امیدواریم کسری و کمبودها در خدمات شهری جبران شود.

رئیس شورای شهر طبس در جمع مردم طبس به موارد ذیل اشاره کرد:

– در هسته مرکزی شهر طبس مشکل و گره ترافیکی داریم و باید چاره ای برای آرامش مردم بیندیشیم.
-موضوع مهم دیگر ایجاد جاذبه گردشگری در شهرستان است تا درآمد مردم بیشتر شود. در طرح بازآفرینی شهری این موارد دیده شده و نیاز به مشارکت همه دستگاهها دارد. هدف این است که هسته مرکزی شهر دارای جاذبه باشد.
-توسعه فعالیت های فرهنگی از دیگر اقدامات است و تا نیمه شعبان خانه فرهنگ بازگشایی خواهد شد.
– خواسته های مردمی از کوچک و بزرگ برای ما مهم است و همه موارد را پیگیری خواهیم کرد و در موقع لازم گزارش آن اعلام خواهد شد.
– متاسفانه با قانون جدید توزیع مالیات بر ارزش افزوده، سهم طبس از درآمد وصولی فقط ۹ درصد است. حق مردم طبس بیش از این است و ما مطالبات بحق مردم را پیگیری خواهیم کرد.

زهرا حسین پور عضو شورای شهر اظهار داشت: بیان مطالبات باید با سعه صدر و بردباری باشد. همه ما از تصمیمات شتابزده ضربه خورده ایم. برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی و صبر داشته باشیم.

– مسئول کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورای شهر با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز و خدمات شهری از شهروندان خواست در خصوص رعایت زمان بندی جمع آوری پسماندها با شهرداری همکاری کنند.

حسین پور افزود: باز آفرینی باغ گلشن از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز بود و بسیاری از بلوارها و فضاهای خالی سطح شهر نهال کاری شد.

مسئول کمیسیون بانوان شورای شهر در خصوص پارک بانوان گفت: طرح این پارک مورد بازنگری قرار گرفته و با رفع نواقص شاهد مجموعه یک مجموعه فرهنگی ورزشی شایسته برای بانوان خواهیم بود.

شهردار طبس در جمع مردم با ذکر پاره ای از رزومه کاری خود گفت: هرگز از کار و تلاش و خدمت در راه مردم خسته نشده ام ولی طاقت دیدن اشک های همسران کارگران شهرداری در بیان مشکلات مالی خود را نداشتم.

مهندس بهارستانی در ادامه سخنان خود با تشریح پروژه ها و اقدامات شهرداری در حوزه های عمران، فضای سبز، خدمات شهری و ترافیک گفت: اولویت کاری اصلی من پرداخت حقوق معوق کارگران و کارکنان شهرداری و کاستن از بار بدهی شهرداری بود و در همین راستا تکمیل مجتمع تجاری طبسیا و آماده سازی برای فروش واحدهای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:  تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری در شهرداری و ارائه طرح های سرمایه گذاری و مشارکتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در چند ماهه اخیر است.

شهردار طبس در گزارش اقدامات صورت گرفته توسط شهردرای به موارد ذیل اشاره کرد:

–  پیگیری جهت شروع طرح تفصیلی شهر طبس

–  ساماندهی طرح تفکیک زباله از مبدا

– افزایش غرفه های بازارچه شهر و روستا

– راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین عوارض

در این جلسه تعداد زیادی از شهروندان سوالات و درخواست های خود را مطرح نمودند و مقرر شد پیگری لازم توسط مسئولین ذیربط صورت گیرد.

 [carousel source=”directory: images/news/1397/farvardin/people” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]