🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 3257

IMG 3257

 

مهندس حلاج مقدم: همه شهرداری ها موظفند برنامه راهبردی و چشم انداز پنج ساله و ده ساله خود را ترسیم کنند و توسعه شهرها باید بر اساس این سند باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، جلسه توجیهی تهیه برنامه راهبردی شهر و شهرداری روز یکشنبه مورخ 21 مرداد 97 با حضور مدیران شهری و شوراهای طبس، دیهوک و دستگردان در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در تشریح چگونی تنظیم این سند گفت:

– در تهیه این طرح تمام متخصصین، صاحب نظران، سازمان های مردم نهاد و دیگر ارگان ها باید مشارکت کنند و نظرات مردم و کارشناسان دستگاهها اخذ شود.

– با تهیه سند راهبردی، فعالیت های دستگاه های خدمات رسان خللی در برنامه های شهرداری و توسعه شهر ایجاد نمی کند.

– تقویت جایگاه شورای اسلامی در برنامه ریزی و مدیریت شهری از اهداف این طرح است.

–  ارتقای توانمندی کارشناسان شهرداری و اعضای شوراهای شهر در تهیه این طرح باید مدنظر باشد.

– سند راهبردی بصورت فرابخشی تهیه می شود و صرفا متکی به شهرداری نیست.

– بودجه های در اختیار شهرداری باید ساماندهی و اولویت بندی شده و طبق برنامه راهبردی پنجساله هزینه شود.

 

سخنان محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس در جلسه برنامه راهبردی شهر و شهرداری:

-بدون داشتن سند راهبردی دچار روزمرگی خواهیم شد.

– برای اینکه برنامه راهبردی دچار آفت کتابچه بودن نشود باید الزاماتی رعایت شود.

– یکی از الزامات این است که توجه به کاربردی بودن و عملیاتی بودن سند راهبردی بشود و این طرح قابلیت انطباق با شرایط و وضعیت موجود داشته باشد.

– اقتضای دوم منابع مالی هست. شهرداری نمی‌تواند برای کسب درآمد به مردم فشار بیاورد. دولت ها هم تمایل زیادی به کمک به شهرداری ها ندارند‌. ایجاد درآمد پایدار با شرایط اقتصادی فعلی و با ساختار فعلی اداره شهر مشکل دارد چرا که شهرداری ها ابزار لازم را در اختیار ندارد و باید خدمات عمومی ارائه نماید.

اقتضای سوم این است که نگاه سه قوه به شوراها باید عوض شود. در سطح کلان کشور باید نگاه متفاوت باشد و شوراها بعنوان قوه چهارم کشور شناخته شوند. بعنوان مثال حضور نماینده شورا در کمیته برنامه ریزی باید در قوانین دیده شود.

 

[carousel source=”directory: images/news/1397/mordad” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]