🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

?تحول در اصلاح نژاد دام دامداران و کشاورزان شهرستان طبس محور پیگیری های رئیس شورای اسلامی شهر طبس با مدیران ارشد حوزه اصلاح نژاد دام کشور در پایتخت

?آقای رسول عراقی رئیس شورای اسلامی شهر طبس در تهران طی دیدار های جداگانه ای با دکتر عباس اکبری شریف رئیس مرکز اصلاح نژاد دام‌ کشور و مهندس امیر طاهری یگانه معاون پرورش و اصلاح نژاد دام سبک مرکز اصلاح نژاد کشور دیدار و گفت و گو کزد.

?آقای عراقی در این دیدار ضمن اشاره به پتانسیل دامپروری در شهرستان طبس گفت: یکی از مولفه های توسعه های اقتصادی توجه به کشاورزان به عنوان یکی از سرحلقه های خودکفایی در تولیدات مختلف به ویژه تولید گوشت و لبنیات به عنوان یکی از نیازهای های ضروری زندگی بشر است.

?سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس افزود: پیش از ورود مسئله اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین در منطقه دامداران علی رغم هزینه کرد مناسب برای پرورش دام مولد و پرواری بهره وری لازم برای کشاورز و حتی ارزش غذایی برای مصرف کننده را نداشت که لزوم اجرای اصلاح نژاد دام ها در منطقه را دوچندان کرد.

?آقای عراقی شتردار نمونه شهرستان طبس افزود: در سالهای اخیر اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک مانند سالن، آلپاین و…. با بازدهی خوب و استقبال دامداران در شهرستان طبس انجام شد و حتی در روستای اسفندیار اجرای طرح پرورش بز سانن به عنوان پایلوت کشوری با موفقیت انجام گردید.

?نماینده عالی مردم شریف شهر طبس در شورای اسلامی شهر گفت: خواسته و مطالبه جدی دامداران و کشاورزان در شهرستان توجه هر چه بیشتر مسئولین کشور به حوزه پرورش و ورود نژاد های اصلاح شده و به روز متناسب با استانداردهای جهانی در حوزه توسعه کمی و کیفی ارزش دامداران کشاورزان دامداران و در نهایت مصرف‌کنندگان در حوزه هم دام سبک و هم دام سنگین هم انتقال ژنتیکی و حتی علمی که شهرستان طبس ظرفیت این مسئله را نیز دارد انشالله به منطقه اختصاص یابد.

?رئیس شورای اسلامی شهر طبس در پایان اعطای تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض برای اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک و سنگین برای دامداران، استفاده از منطقه طبس برای اجرای طرح های موفق اصلاح نژاد به عنوان منطقه نمونه کشوری را از مسئولین ارشد حوزه اصلاح نژاد دام کشور به عنوان مطالبات فعالین حوزه دامپروری و کشاورزی مطرح نمود که با نظر موافق و دستور اجرای دکتر شریف و مهندس طاهری همراه شد.

✍️روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس