🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

مهندس طلایه دار توسعه و پیشرفت

پیام تبریک مهندس محمد نصیری شهردار طبس به مناسبت روز مهندس

بسم الله الرحمن الرحیم

“امروز مهندس ايرانى، به خود می‌بيند كه بسازد، توليد كند، ايجاد كند، به كار بگيرد و برتر از دست هاى ديگر، دستى را در عرصه ظاهر كند… اين نظام الان در زمينه‌هاى صنايع نو ؛ «نانوتكنولوژى » و صنايعى از اين دست، كه اينها از صنايع نوى دنياست، تقريباً دوش به دوش صفوف اول دارد حركت می‌كند و دارد كار می‌کند. اينها كارآمدى نظام است”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

نقش تاریخی دانشمندان مسلمان و به ویژه ایرانیان در پیشرفت علوم پایه بر هیچ کس پوشیده نیست، نمونه و مصداق عینی این اتفاق میمون، وجود دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، از بزرگترین چهره های علمی ایران و جهان اسلام است که در تمام دنیا به عنوان مهندسی سیاستمدار، نویسنده‌ ای مبتکر، حکیمی منجم، ریاضیدانی اهل معرفت و فیلسوفی بی‌نظیر بلند آوازه بوده و آثار ارزنده ای از علم و هنر خود بر جای گذاشته است.

جایگاه رفیع مهندس ومهندسی در اندیشه و تاریخ ایران اسلامی یادآور ابتکار، آفرینش و خلاقیت و زمینه‌ساز رشد و محرک موتور پیشرفت کشور درطول اعصار بوده است.

پنجم اسفندماه زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، که در تقویم رسمی کشور به عنوان “روز مهندسی” نامگذاری شده در راستای بزرگداشت این شخصیت نمونه و الگو در مهندسی ایران وجهان و همچنین ارج نهادن به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه می باشد.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن گرامیداشت فرارسیدن اعیاد بزرگ و فرخنده شعبانیه و تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه مهندس راستینه نائب رئیس شورای اسلامی شهرو خدمتگزاران مخلص و جهادی این عرصه در حوزه ها و واحد های مختلف مدیریت شهری طبس که توسعه و آبادانی و پیشرفت شهری را با تلاش و زحمات خود رقم میزنند تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

✍️محمد نصیری شهردار طبس