🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? در بازدید مدیرکل گردشگری خراسان جنوبی از باغ گلشن طبس مطرح شد:

♻️ تاکید بر مدیریت یکپارچه باغ گلشن برای افزایش کیفیت خدمات/ اصلاح حوض مرکزی اثر ملی شهر / تحمیل هزینه میلیاردی و سنگین نگهداری باغ گلشن بر شهرداری طبس

✍️ به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس؛ مهندس شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ به همراه مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مهندس #محمد_نصیری شهردار طبس از باغ تاریخی گلشن بازدید کردند.

? مهندس نصیری در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری طبس در راستای حفظ و حراست از این میراث فرهنگی و اثر ملی گفت: حوض میانی باغ گلشن بدلیل برخی اشکالات در نگهداری و فرسودگی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ دچار مشکلی جدی شد که اهتمام مجموعه مدیریت شهری بر اصلاح موقت برای بهره‌برداری در ایام عید قرار گرفت و در بازدید نوروزی مهندس عباس زاده معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و مهندس رحیمی نماینده عالی دولت در شهرستان، مقرر شد که با اختصاص اعتبار از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، بازسازی شود که امیدواریم با نگاه ویژه مهندس شاهوردی این مهم قبل از نوروز ۱۴۰۲ محقق شود.

? شهردار طبس در این بازدید پیرامون بهسازی و تامین روشنایی مسیرهای فرعی باغ گلشن و لزوم رفع برخی معظلات امنیتی و اجتماعی مجموعه و ایجاب مدیریت یکپارچه برای تعالی باغ ملی مورد نظر؛ گزارشی ارائه و درخواست‌هایی مطرح کرد.

?در این بازدید و پس از ارائه نظرات تخصصی و گزارش اقدامات صورت گرفته برای تعالی باغ گلشن از سوی سیستم مدیریت شهری؛ درخواست مساعدت اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با شهرداری برای بهسازی حوض مرکزی باغ گلشن مورد تایید و تاکید قرار گرفت و مقرر شد در صورت طی مراحل اداری و تامین اعتبار تا نوروز ۱۴۰۲ این مهم عملیاتی شود.

? گفتنی است؛ در پی هزینه سنگین و چندین میلیاردی نگهداری این مجموعه تاریخی، مدیران حاضر در این بازدید درباره اخذ حداقل مبلغی برای ورودی باغ گلشن بحث و تبادل نظر کردند و درخواست‌های همشهریان نیز برای تحقق این موضوع در دستور کار قرار گرفت؛ زیرا گردشگران و بازدیدکننده‌گان باغ بخوبی واقف هستند که اخذ ورودی برای تامین قسمتی از هزینه‌های نگهداری باغ‌ها و اماکن تاریخی و ملی کشور یک اقدام رایج است.

? در این بازدید آقای حقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و آقای عرب دوحصارانی رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و آقای امینی‌نسب رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس حضور داشتند.

? باغ گلشن طبس بعنوان یک اثر ملی به شماره ۱۳۱۰ در سال ۱۳۵۵ ثبت شده که زیر نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ اداره اوقاف و امور خیریه و تحت مدیریت شهرداری طبس اداره می شود