🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

IMG 3325

IMG 3325

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، حمید حلاج مقدم مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی صبح روز یکشنبه مورخ 21 مرداد 97 با استقبال مجید بهارستانی شهردار طبس وارد طبس شد وپس از حضور در یک جلسه کاری از پروژه های شهرداری طبس دیدن کرد.

 

بنا بر این گزارش حلاج مقدم از ایستگاه آتش نشانی شماره دو – سایت موتوری و تاسیسات شهرداری طبس-  مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان- پروژه بهسازی رواق های هسته مرکزی شهر  و پروژه در حال اجرای مجتمع تجاری شهرداری طبس بازدید کرد.

در پایان این بازدیدها نشست مشترکی با حضور مدیرکل دفتر امور شهری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین دوایر و کارشناسان شهرداری در ساختمان سردرب باغ گلشن برگزار شد.

شهردار طبس در تشریح پروژه ها و بازدیدهای صورت گرفته گفت: با توجه به مشکلات مالی شهرداری و در راستای خودکفایی و کاستن از هزینه ها، بسیاری از پروژه ها توسط نیرو ها و عوامل خود شهرداری و با تکیه بر توان داخلی اجرا می شود.

بهارستانی افزود: یکی از مشکلات بزرگ شهرداری که از پیامدهای زلزله سال ۵۷ می باشد موضوع بازگشایی معابر و واگذاری زمین های معوض به شهروندان است که بسیاری از قطعات دریافتی از مسکن و شهرسازی صرف این کار می شود.

وی تاکید کرد:  تجمیع شرکت های خدماتی در ماههای اخیر صورت گرفت و برغم فوایدی که داشت مشکلاتی را در حوزه نیروی انسانی ایجاد کرد که برای حل آن با استانداری در حال رایزنی هستیم.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در جمع مدیران شهری طبس گفت: من با طبس آشنایی دیرینه دارم. این شهر تاریخی دارای جایگاه ویژه ای است و پتانسیل ها و زیرساخت های خوبی در حوزه معادن، ارتباطات و گردشگری دارد.

حلاج مقدم افزود:پیگیر تغییر وضعیت نیروهای قراردادی هستیم و تمام تلاش خود را در جهت تحقق خواسته های بحق کارکنان شهرداری ها مصروف خواهیم کرد. همانگونه که می دانیم شهرداری ها با مشکلات مالی مواجه هستند لذا تک تک شما باید تلاش کنید تا درآمد شهرداری بیشتر شود و حداقل کار این است که هزینه ها را کاهش بدهیم. تشکیل هئیت سرمایه گذاری اقدام خوبی است.

حمید حلاج مقدم در ادامه گفت: شهروندان باید مشارکت بیشتری در توسعه شهر ایفا کنند و عوارض شهرداری را به موقع پرداخت کنند. روابط عمومی شهرداری باید در جهت جلب مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی در این خصوص تلاش کند. شعار شفاف سازی و شهرداری شیشه ای باید جامه عمل بپوشد تا مردم اعتماد بیشتری به عملکرد شهرداری پیدا کنند و در جریان خدمات صورت گرفته و هزینه های صرف شده قرار بگیرند.

مدیرکل امور شهری  یکی از  راهکارهای جلب مشارکت مردم را ارائه خدمات بیشتر در محلاتی که عوارض خود را پرداخت می کنند دانست و خاطرنشان کرد: نگاه شهروندان به شهرداری باید تعاملی و دوسویه باشد نه اینکه از شهرداری تقاضای ارائه خدمات داشته باشند و سهم خود در توسعه و آبادانی شهر را پرداخت نکنند.

 

[carousel source=”directory: images/news/1397/mordad/rahbord” limit=”9″ title=”no” title_link=”no” intro_text=”no” hoverpause=”no”]