🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری طبس

.

? شاخ و برگ و نخاله‌های باغی تخلیه شده توسط همشهریان در محوطه پشت بوستان شهدای گمنام توسط شخص یا اشخاصی ناشناس آتش زده شد که موجب انتشار دود و بوی نامطبوع در قسمت بالای شهر طبس گردید.

? عملیات اطفاء حریق مورد نظر از در ساعت ۲۳ آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد.

⭕️ متاسفانه عدم رعایت مدیریت پسماند توسط برخی همشهریان؛ چهره شهر را خدشه‌دار کرده و موجب آزار دیگران می‌شود.

 

#سخنی_با_همشهریان
#علت_دود_بالای_شهر_چیست؟

سلام و شب بخیر

پیرو ایجاد دود و بوی نامطبوع ناشی از آتش سوزی روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۹ در قسمت بالای شهر؛ لازم است مواردی به استحضار همشهریان عزیز برسد:

متاسفانه انبوهی از نخاله باغی (شاخ و برگ) با سوء استفاده از تعطیلی های نوروزی در محوطه‌ی پشت بوستان شهدای گمنام تخلیه شده که حوالی ساعت ۱۴:۳۰ امروز توسط شخص یا اشخاصی به صورت عمدی آتش زده شده است.

همکاران ما در واحد آتش نشانی شهرداری طبس بلافاصله پس از دریافت خبر آتش‌سوزی در ساعت ۱۴:۳۰ به محل اعزام و اقدام به پاشش آب در محوطه تحت اتش کرده و برای خاموش کردن آن نهایت تلاش خود را کرده‌اند.

اما حجم بالای آتش که در ذیل سطح سوخته و اطفاء شده قرار داشته؛ در ساعات بعدی موجب شعله ور شدن مجدد گردیده است.

از آنجا که حرارت این آتش بالا بوده؛ امکان نزدیک شدن دستگاههای راهسازی از جمله لودر و کمپرسی به آن وجود ندارد و نمی توان از خاک برای اطفاء استفاده کرد.

نیروهای آتش نشان که از ساعت ۱۴:۳۰ در گیر اطفاء حریق می‌باشند تا کنون (حوالی ساعت ۲۴) بیش از ۵ مرحله تانکرهای ۳ خودرو را آبگیری کرده و در محل حضور پیدا کردند و تا حد ممکن آتش را مهار نموده‌اند اما دود حاصل از سوختن تنه های درخت خرما و لاستیک‌های مستتر در نخاله‌ها متاسفانه همچنان شهر را آزار میدهد که امید داریم حوالی ساعت ۳ صبح که حریق با کمک آب و کف کاهش پیدا کرده باشد و حرارت کمتر شود؛ بتوانیم خاک را به آن نزدیک کرده و موجب خاموشی کامل شویم.

در برخی از پیامهای همشهریان آمده بود که چون شهرداری نخاله‌های باغی از جمله شاخ و برگ درختان و نیز پوشال های کولر را از سطح شهر جمع نمی کند؛ شهروندان مجبور به تخلیه آن در مکانی نزدیک شهر می شوند!

#قابل_توجه_است که بر اساس قانون مدیریت شهری؛ جمع‌آوری هرگونه نخاله اعم از باغی، ساختمانی و یا پسماندهای حجیم برعهده مالک رها کننده این نخاله هاست و باید با پرداخت هزینه و توسط بخش خصوصی نسبت به انتقال و دفع آن در مکان‌های تعیین شده از سوی دستگاه‌های ذیصلاح اقدام نماید و پیمانکار شهرداری نیز در صورتی نسبت به جمع آوری آنها اقدام می کند که هزینه آن پرداخت شده باشد.

هرچند در اکثر اوقات از جمله روزهای منتهی به پایان سال و نوروز و ایام چهارشنبه سوری یا در شرایط خاص مهمانداری طبس این نخاله ها به دلیل ضرورت و نشان دادن زیبایی شهر، خارج از محدودیت قانونی؛ توسط شهرداری جمع آوری می گردد اما این یک وظیفه نیست.

ضمن تشکر از صبوری همشهریان همیشه همراه باید به عرض برسانیم که متاسفانه عدم رعایت طرح مدیریت پسماند از سوی برخی اندک از همشهریان موجب زشت شدن چهره شهر و آزار دیگران می گردد که عاجزانه می‌خواهیم به منظور کمک به فرزندان خودتان در شهرداری طبس به ویژه پاکبانان مظلوم و سخت کوش این مسئله را جدی بگیرید و زباله ها را در ساعات و روزهای معین فقط درب منزل خود قرار دهید تا این هماهنگی امور بتواند، موجب مدیریت صحیح پسماند گردد.

در پایان ضمن #عذرخواهی از شرایط پیش آمده به استحضار می رساند حسب دستور شهردار محترم، علل ایجاد موضوع به صورت جدی بررسی خواهد شد تا از تکرار آن در حد امکان پیشگیری شود.