🇮🇷 سال جهش تولید با مشارکت مردم

شهرداری طبس

عضو دبیرخانه شهرهای زیارتی کشور

.

✅ شهردار و اعضای شورای شهر ارسک از موزه میراث زمین واقع در زیرزمین ساختمان سردرب باغ گلشن دیدن کردند.

? میهمانان، اقدام گروه ژئوپارک شهرستان طبس در راه اندازی موزه و جمع آوری فسیل ها و کانی های ارزشمند را تحسین کردند.

#شبکه_خبری_شهرداری_طبس

 

✅ به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، شهردار و سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر ارسک صبح روز چهارشنبه پنجم دی ماه از برخی پروژه های شهرداری و زیرساخت های شهر طبس دیدن کردند. جلسه جمع بندی این سفر در دفتر شورای شهر طبس برگزار شد.

?شهردار ارسک در دیدار محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: هدف ما از حضور در طبس این است که از تجربیات شهرهای بزرگ بخصوص شهر طبس که سرآمد استان است استفاده کنیم.

?علی یاری افزود: ارسک در سال ۱۳۸۹ شهر شد و شهرداری از سال ۱۳۹۰ شروع بکار کرده است. با توجه به نوپا بودن شهر ارسک برای الگو برداری و استفاده از تجربیات و مشاهده پروژه های شهرداری طبس خدمت شما رسیده ایم.

?شهردار ارسک با اشاره به ظرفیت های گردشگری ارسک گفت: این شهر قابلیت تبدیل شدن به پایلوت تفریحی منطقه را دارد و بازگشایی جاده طبس-بشرویه نقطه امیدی برای ارسک خواهد بود.

? رحیم کریمی رئیس شورای شهر ارسک نیز برگزاری جلسات هم اندیشی را کمک بزرگی به انتقال تجربیات دانست و افزود: ارسک یک دهشهر است و در ابتدای توسعه قرار دارد. در سایه وحدت و همدلی می توان به رشد و توسعه رسید.

◀️شهردار طبس با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های عمرانی در معیت میهمانان ارسکی گفت: در وضعیت مالی فعلی شهرداری طبس و قطع کمک های دولتی و کاهش سهم مالیات بر ارزش افزوده، انجام این پروژه ها به معجزه شبیه است.

◀️مجید بهارستانی با انتقاد از تخصیص اعتبارات دولتی شهرداری ها به یارانه گفت: همه مردم بصورت مستقیم از خدمات و پروژه های عمرانی شهرداری بهره می برند لذا چنانچه این اعتبارات در اختیار شهرداری ها قرار گیرد برکات رفاهی و اقتصادی ماندگاری برای عموم خواهد داشت.

?محمود امینی رئیس شورای اسلامی شهر طبس نیز با انتقاد از کم توجهی دولت به شوراها و شهرداری گفت: بسیاری از خدمات عمومی بر عهده شهرداری هاست اما اعتبارات دولتی در جاهای دیگر هزینه می شود. از سرجمع مالیات شهر طبس ۳۵۰ میلیارد تومان به خزانه واریز می شود و کمتر از ۱۰ درصد آن به طبس بر می گردد و این باعث شده تا شهرداری ها با مشکلات متعدد روبرو شوند.

?امینی افزود: اداره کردن شهر نیاز به دوراندیشی و حفظ اعتماد مردم دارد در مورد ارسک ابقای شوراها و مدیریت شهری اقدام خوبی بود که به پیشرفت آن منطقه کمک می کند.

?عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: هر عضو شورا نسبت به کل شهر مسئول است و حفظ وحدت و همدلی در عین تکثر افکار و تجربیات در توسعه شهر بسیار مهم است.

?امینی در ادامه گفت: کار شورا فقط نظارت است و باید دست شهردار را در اجرا باز گذاشت. شوراها باید فاصله بین مردم و دولت را کاهش دهند.

?وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز معماری ما نتوانسته نیازهای عاطفی و روانی مردم را برطرف کند و این به دلیل فاصله گرفتن از تجربیات پیشینیان در بهره مندی از مواهب طبیعی و مواجهه با شرایط اقلیمی است. لذا شهرداری ها در اجرای طرح ها باید به معماری متناسب با اقلیم و نیازهای اجتماعی توجه کنند.

✅ شایان ذکر است که طبق مصوبه کارگروه خدمات شهری استان، نشست های هم اندیشی مدیران شهری هر بار به میزبانی یک شهر برگزار می شود.

? روح الله امیری

♻️شبکه خبری شهرداری طبس